مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

نه آنکه جهانگرد یاکه در سفر باشم،اما،
مسافرپیاده بخوانیدمرا،
که درجاده های تخیل ناگریز ذهن،محبوس مانده ام،
واین ها ورق پاره های همان زندان است

استفاده از مطالب با ذکر منبع و نام نویسنده بلامانع است

بایگانی
يكشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۴، ۰۱:۴۷ ب.ظ

من همان نوجوان دیروزم

دوچرخه فقط ضمیمه رایگان پنجشنبه های روزنامه همشهری نیست

دوچرخه دنیایی است که ورود به آن مشروط به نوجوانی کردن است.نمی شود جوان باشی  و بزرگسال و قدم به دنیای اعجاب انگیز آنان بگذاری.

باید نگاهت نگاهی نوجوانانه باشد.مثل آن ها بنگری،دنیا را از چشم آنان نظاره گر باشی تا درکشان کنی.

دوچرخه رویایی رنگی است که دست نوجوانان را می گیرد و به سلامت از پل معلق نوجوانی عبورشان می دهد.

استعدادهای ناب آنان را شکوفا می کند و چنان درگیرشان می کند که تا سالیان سال مزه خوش خاطراتشان با یک روزنامه کاغذی ماندگار شود.

دوچرخه روایت نوجوانانی است که اهل مطالعه اند.می خوانند،می نویسند و متفاوت نگاه می کنند.

امسال که برای اول بار در نمایشگاه مطبوعات پشت غرفه ی دوست داشتنی و کوچک دوچرخه حضور پیدا کردم،نمایشگاه را از زاویه ای متفاوت نگریستم.

جوانانی را دیدم که هنوز با دیدن نام دوچرخه زیر لب می گفتند:یادش بخیر!

پیرمردی را دیدم که با اشتیاق برای نوه ی خود دوچرخه جمع می کرد و پیرزنی که شماره های دوچرخه را به نوجوانان محل هدیه می داد.

من در دوچرخه لحظه لحظه نوجوانی را احساس کردم.چشیدم و ماندگار کردم برای خود.

چرخ های دوچرخه هم چنان می چرخد.

و دوچرخه زنده است حتی برای نوجوانان دیروز خود...



تصویرگری:الهام درویش

نظرات  (۵)

دوچرخه ... من هیچ وقت دوچرخه را نخوندم ولی اسمش که به گوشم میرسه یاد خودت میفتم یاسمن جان :)
ولی الانم میگم یادش بخیر کیهان بچه ها ! یادم میاد همیشه بابام در کنار روزنامه کیهان یه کیهان بچه ها هم برام میگرفت و منم باکلی شوق میخوندمشون ...
پاسخ:
کلا نشریات دوران کودکی و نوجوونی مون به یاد موندنی هستن
۱۱ آذر ۹۴ ، ۱۶:۳۸ خانومی مهربون
من از دوران راهنمایی دوچرخه میخوندم
خیلی جذابه
حیف که وقت روزنامه خوانی ندارم
۱۲ آذر ۹۴ ، ۱۴:۲۲ پآییــزک :]
وااااای دوچرخه ... چقــــــــــــــــــــــــــد زیاد می خوندمش ... بابام هر هفته که روزنامه می خرید ، برای من دوچرخـه هم می خرید . اگه نمی خرید ، مجبوووورش می کردم که بره بیــرون بخرهـ برام بعـد بیاد خونه :)))))
عاشقــش بودم اصلـاً ... چه خاطره هایی رو یادم انداختین با این پست ... :):
پاسخ:
دوچرخه ی دوست داشتنی
فر صتی فوق العاده برای استعدادیابی دوران نوجوانی :)
۱۲ آذر ۹۴ ، ۱۴:۳۳ پآییــزک :]
درستهــ ... منم چنـد بار مطلــب فرستـآدم براش ... خیــلی خووب بود اصلـاً ... همونجـآ بود که خیــلی عا گفتن که استعــداد داری تو نوشتــن ولی من هنـوزم قبــول ندارمـ حرفشــون رو :)):دی
Boom shaklaaka boom boom, problem solved.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">