مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

نه آنکه جهانگرد یاکه در سفر باشم،اما،
مسافرپیاده بخوانیدمرا،
که درجاده های تخیل ناگریز ذهن،محبوس مانده ام،
واین ها ورق پاره های همان زندان است

استفاده از مطالب با ذکر منبع و نام نویسنده بلامانع است

بایگانی
دوشنبه, ۶ فروردين ۱۴۰۳، ۱۰:۱۵ ق.ظ

برخی از محدودیت‌هایی که در مجله با آن مواجهیم

به گمانم قبلا درباره صفحه خبرهای مجله‌مان چیزهایی نوشته بودم. در هر شماره، در صفحه‌ای به نام بَلالِ خبربیار سه یا چهار خبر جالب، آموزنده یا انگیزشی را از خبرگزاری‌های داخلی و خارجی پیدا می‌کنم و آن‌ها را خلاصه‌ و بازنویسی می‌کنم. این خبرها یا درباره کودکان است یا اتفاقی است که به دست کودکان رقم خورده است. معمولا خبرهای خارجی راحت‌تر پیدا می‌شوند و عکس‌های باکیفیتی هم دارند. اما خبرهای داخلی اندکند یا عکس مناسبی ندارند. مثلا دیروز خبری را از سایت اداره میراث فرهنگی و گردشگری یکی از استان‌ها پیدا کردم. در واقع قبل از آن در استوری یکی از کاربران اینستاگرامی از این رویداد باخبر شده بودم و مدام صفحه‌ها را بررسی می‌کردم تا ببینم چه کسی خبرش را کار می‌کند. خبر پیدا شد اما عکس آن واقعا مناسب چاپ نبود. صفحات افرادی که نامشان در خبر آمده بود گشتم. سایت‌های دیگر را جستجو کردم و متاسفانه آنچه می‌خواستم نیافتم. نمی‌توانم و نمی‌خواهم خبر را حذف کنم چون مفهوم و محتوای خوبی دارد اما یا باید از همان عکس کوچک و تیره استفاده کنیم یا باید به طریقی با یکی از حاضران در مراسم ارتباط بگیرم و ببینم آیا عکس بهتری دارد که در اختیارم بگذارد یا نه.

وقتی سایت‌های خبری خارجیِ ویژه کودکان را نگاه می‌کنم واقعا افسوس می‌خوذم که چرا در ایران خودمان چنان خبرهایی کار نمی‌شود. یا چرا مجلاتی مثل ما با محدودیت جدیِ بودجه مواجهند و سود که نمی‌کنند هیچ، گاهی ضرر هم می‌کنند و در نهایت تعطیل می‌شوند.

۰۳/۰۱/۰۶
یاس گل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">