مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

نه آنکه جهانگرد یاکه در سفر باشم،اما،
مسافرپیاده بخوانیدمرا،
که درجاده های تخیل ناگریز ذهن،محبوس مانده ام،
واین ها ورق پاره های همان زندان است

استفاده از مطالب با ذکر منبع و نام نویسنده بلامانع است

بایگانی
جمعه, ۲۹ تیر ۱۴۰۳، ۰۸:۵۱ ق.ظ

صبح‌های دلپذیر جمعه

صبح‌های جمعه را دوست دارم. صبح‌های کوچه‌‌خیابان‌های خلوت و پنجره‌های خواب‌آلوده.

صبح‌های جمعه، صدای آواز پرندگان در تردد بی‌امان ماشین‌ها و بوق‌ها گم نمی‌شود. شهر ساکت است. آدم‌ها خوابند، وَ طبیعت بیدار.

روشن‌شدن تدریجیِ رنگ آسمان را از روی تخت نظاره می‌کنم و به این فکر می‌کنم که زندگی گاهی همین‌قدر دلپذیر است. آن هم درست وسط دردها. دردهای همیشگیِ مُسَکّن‌لازم.

به این فکر می‌کنم که بدنم بفهمی‌نفهمی با این همه درد چندان هم بد تا نکرده. دیگر برایم چه کار می‌توانست بکند. در این ۱۶ سال مگر فرصت داشت تا کمی جان بگیرد و قوی‌تر شود؟

خب مردم هم که تقصیر ندارند. آن‌ها وسط زندگی‌ام نبوده‌اند و جای من در این کالبد زندگی نکرده‌اند که بدانند چطور ممکن است بدن آدم رو که نیاید هیچ، ضعیف‌تر هم بشود. درست است که گاهی از تلخی و بی‌پردگی حرف‌هایشان در خلوتم غصه می‌خورم یا حتی اشک می‌ریزم. اما آن‌ها تقصیری ندارند که. فقط نمی‌دانند. همین.

از طبیب وقت خواهم گرفت. به او می‌گویم دوباره با تجویزهایش یاری‌ام کند تا جانی، قوتی به این بدن بدهم. هرچند که می‌دانم این کالبد نحیف و ظریف، همیشه برای روح پرشور و ناآرامِ من کوچک خواهد بود.

بگذریم.

داشتم برایتان می‌گفتم.

من این صبح‌های دلپذیر جمعه را خیلی دوست دارم.

۰۳/۰۴/۲۹
یاس گل

نظرات  (۵)

۲۹ تیر ۰۳ ، ۱۳:۴۱ امیر.ر. چقامیرزا

سلام. سلام.سلام

نمیدونم چرا میگن جمعه ها سنگین اند ناگذرا؟ ، آدینه همیشه زیباست:).

پاسخ:
سلام. شاید گاهی تاثیرپذیرفته از باور عمومیه. یا شاید احساس هرکس با توجه به شرایط و موقعیت خودش، نسبت به این روز متفاوته.

تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد

 وجود نازکت آزرده‌ی گزند مباد 🤲🤲🌺

 

پاسخ:
ممنونم زینب جان
ممنونم
تنت سلامت

جمعه همه چیش خوبه جز غروبش

پاسخ:
جز غروبش ... 
۲۹ تیر ۰۳ ، ۱۹:۲۶ معتاد چایخونه حرم

جمعه خود روزش خوبه معمولا غروبش دلگیره که اونم بستگی داره کجا باشی و این حرفا

امیدوارم روح بزرگت به گنج های بزرگ دستیابی پیدا کنه یاسمن جان

پاسخ:
آره
واقعا بستگی داره به اینکه کجا هستیم، اون روز چطور گذشته، چطور هفته‌ای در پیشه و ... .

خیلی ممنونم از دعای خیرت مهربون.
همچنین.

سلام یاسمن وقتت بخیر، خواستم بپرسم توی نشست‌های ادبیاتی که گفته بودی ازش میشه شرکت کرد؟

پاسخ:
سلام.
بله بیشتر نشست‌ها به صورت عمومی برگزار می‌شه.
فقط یه ایمیل، آیدی یا پیام خصوصی بگذار تا برات بفرستم. چون ظرفیت مکانشون محدودیت‌هایی داره.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">