مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

نه آنکه جهانگرد یاکه در سفر باشم،اما،
مسافرپیاده بخوانیدمرا،
که درجاده های تخیل ناگریز ذهن،محبوس مانده ام،
واین ها ورق پاره های همان زندان است

استفاده از مطالب با ذکر منبع و نام نویسنده بلامانع است

بایگانی
سه شنبه, ۲ بهمن ۱۳۹۷، ۰۸:۴۶ ب.ظ

مکتوب،دیداری،شنیداری!

1-پیامک و ارتباط نوشتاری و مکتوب

2-ارتباط تلفنی

3-ارتباط دیداری و حضوری


من با گزینه ی دو دچار مسئله ام.ترجیح می دهم هرکس با من کاری دارد یا از طریق گزینه ی شماره ی یک اقدام کند یا در نهایت گزینه ی سه.

به نظر من اگر آدم ها با هم خیلی حرف دارند خب بهتر است یک قرار حضوری بگذارند.برای چه آن گوشی را نیم ساعت،سه ربع،یک ساعت،بچسبانند روی گوششان و گوششان داغ کند؟

این می شود که اگر بدانم کسی که زنگ زده،برای مدت زمان طولانی قصد حرف زدن با من را دارد،تلفن را جواب نمی دهم!شاید یک بار،دیگر خیلی خیلی بخواهم لطف کنم،دوبار پای حرف هایش بنشینم،اما بیش از این ها دیگر نه!

نمی توانم.مدلم این طور نیست.

البته این موضوع را متاسفانه نتوانسته ام به هیچ یک از آن ها که به قصد صحبت طولانی و درددل زنگ می زنند بفهمانم.اما به طریقی دیگر اقدام کرده ام و مثلا گفته ام:فلانی!من نمی توانم هم اکنون صحبت کنم.می توانی حرف هایت را با صوت برایم ارسال کنی؟

یا که گفته ام:بهمانی!اجازه می دهی تمام این حرف ها را بگذاریم برای یک قرار حضوری؟من نمی توانم اینطوری نظر خاصی بدهم.

بنابراین می شود گفت من اصلا آدم مناسبی،گوش شنوایی برای درددل های آنی آدم ها نیستم.

راستی شما چطور آدمی هستید؟

معمولا از طریق کدام یک از گزینه ها به برقراری ارتباط می پردازید و با کدام یک مشکل دارید؟

برایم بنویسید.

۹۷/۱۱/۰۲
یاس گل

نظرات  (۶)

من برای کسانی که واقعا دلتنگشون میشم (خانواده م بیشتر)حضوری وگرنه مکتوب راحت ترم ....خجالتی نیستم ولی حس راحتی ندارم تلفنی ارتباط برقرار کردن ...مخصوصا تلفنی که فقط دم از روزمره گی باشه و موضوع ارتباط، موضوع مهمی نباشه...
من دیدار حضوری رو ترجیح میدم.یعنی فکر میکنم اگه قراره حرف بزنیم احساسات و افکارمون رو بیشتر از کلمات با زبان بدن انتقال میدیم.نهایتا تماس تصویری رو ترجیح میدم.
البته این برای دوستان و آدمای نزدیک بود.برای ارتباط های دور تر همون پیامک یا تماس تلفنی بهتره.بحث نامه و دست خط هم کاملا جداست از محتوای الکترونیکی
اگه مکتوب باشه بیش تر میشه به حرفایی که میزنیم،انتخاب کلمات و... فکر کرد .
حضوری احساس معلوم تره و تلفنی راستش منم باهاش مشکل دارم !
یاسمن وقتی اینو می‌خوندم همش یاد اون گپ تلفنی ِ خیلی وقت پیشم باهات بودم. و عرق شرم و احساس اذیت کردنت به پیشونیم نشسته بود !!!
پاسخ:
اوووووه
ما کلا یک بار با هم اون قدر حرف زدیم.یک بار
من دارم کسایی رو میگم که مرتب دنبال چنین چیزی هستن.
بعد تو خیلی خوب بودی.وسط حرف هات منم حرف می زدم
ولی یکی از دوستان سابق وقتی زنگ می زد کلا باید گوش میکردم.تو باشی خسته نمیشی؟وقتی میخواستم وسط حرفش چیزی بگم این طوری بودم : بب...صب...م...عز...
همه حرفتمد مجبور بودم بخورم
من با چت واقعا راحت نیستم! ویس فرستادن به نظرم خوبه. اهل  تلفن هم نیستم. دیدار حضوری و نوشتن به نظرم بهتره.
پاسخ:
آره منم چت که طولانی شه خسته میشم
آره واقعاً. آدم شک می‌کنه به درستی اون دوستی که گوش شنوایی نیست و فقط میخواد که درداشو به تو بگه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">