مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

نه آنکه جهانگرد یاکه در سفر باشم،اما،
مسافرپیاده بخوانیدمرا،
که درجاده های تخیل ناگریز ذهن،محبوس مانده ام،
واین ها ورق پاره های همان زندان است

استفاده از مطالب با ذکر منبع و نام نویسنده بلامانع است

بایگانی
پنجشنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۲۸ ق.ظ

دنیای واقعی کوچک ما

نوار کاست قدیمی فریدون آسرایی را گذاشته ام روی پخش و دارم "آهای خوشگل عاشق" او را گوش می دهم.

این روزها دیگر کتاب خاصی برای کنکور دستم نیست و تا چند روز آینده که باید کتاب تست و درسنامه تهیه کنم فرصت دارم تا کمی بیشتر زبان بخوانم.انگیزه ام برای ادامه دادن زبان انگلیسی قوی تر شده.در این خصوص آدم های زیادی تاثیر گذار بوده اند که برخی هاشان حتی روحشان هم خبر ندارد در زندگی یک نفر دیگر چقدر تاثیرگذارند.متینا،زینب،زهرا،لئوپاردی و ... .

آنقدر آموختن زبان دوم برایم هیجان انگیز شده است که اگر انگلیسی را تا سی سالگی با موفقیت و رسیدن به تسلط کامل پشت سر بگذارم،می روم سراغ زبان سوم.

اینستاگرام همچنان قطع است.دیشب با خودم فکر می کردم که اگر راستی راستی وصل نشود چه خواهد شد؟و ناگهان احساس کردم چقدر از تعداد نفرهای حاضر در زندگی ام کم خواهد شد.دریافتم که چقدر تعدادِ آدم های مجازی در زندگی ِاغلب ما بیشتر است.که چقدر دنیای واقعی ما کوچک است و دنیای اینترنتی ما بزرگ.

اولش حس کردم که از دست دادن بعضی از آدم های اینستاگرام واقعا برایم تلخ خواهد بود.اما بعد...دیدم که نه.زندگی همین است.همین چند روزی که همه ی ما در قطعی شبکه های پرطرفدار خارجی به سر بردیم و فهمیدیم چند نفر از دوستانمان واقعا به یادمان هستند و احوالمان را می پرسند.زندگی واقعی یعنی همین روزها.همین روزها که دچار به آنیم.

حالا نوار کاست هم روی آهنگ دیگری رفته و فریدون آسرایی با سوز -و البته با آهنگ فوق العاده ای از بهروز صفاریان-می خوانَد:

غریبه آی غریبه آی غریبه

ببین دنیا پر از رنج و فریبه

غریبه آی غریبه آی غریبه

دلم تنگه غریبه آی غریبه

۹۸/۰۸/۳۰
یاس گل

نظرات  (۷)

کمیت ادم ها کم میشه اما با کیفیت تر میشن ادم‌ها

پاسخ:
آره واقعا

تو این دوسال که دارم وبلاگتو میخونم(عجیب نیست که دوسال از دوستیمون میگذره؟!)چند بار اسم یه زینب دیگه رو آوردی؛پس لازمه بپرسم:من؟یعنی من برات انگیزه ایجاد کردم که انگیلیسی بخونی؟چه جااالب!حالا جالب تر اینکه انگلیسی خودم در حد همون آیم بلک بورده!و دیگه اینکه آرزو میکنم برای زبان سوم ترکی رو انتخاب کنی،آنه ترکی دانشاخ بیبیرنه🙏چه هیجان انگیز

پاسخ:
زینب های زندگیم دارن زیاد میشن :)) ولی جالبه که هر سه تای شما برام خاصید.یعنی هر کدومتون واقعا توی ذهن من یه جایی رو اشغال کردید.اشغال که نه.لطف کردید و تشریف آوردید.
چقدرم طرفدار زبان ترکی زیاد شده.
انگلیسی رو تموم کنم ببینم چه تصمیمی می گیرم
زینب خیلی خوب میکنی سر میزنی ها

آقا دیدم نامردی نظر قبلیو بدون ترجمه عبارت آخر بزارم برم گفتم ترجمه کنم.

آنه=بعدا

دانشاخ=حرف بزنیم

بیبیرینه=باهم

 

پاسخ:
خووب کردی ترجمه ش رو گذاشتی.چون می خواستم بپرسم

آنلاینی یاسمن؟

پاسخ:
اون دو تا نظر قبلیت رو که گذاشته بودی روی خط بودم 😉

 سلام

خوبی یاسمن جان؟

اولش سخته ولی آدمی عادت میکنه ...همون طوری که به مجازی عادت کردیم با نبود و کم شدن ارتباطات مجازی بازم آدمی عادت میکنه به دنیای حقیقی...

متاسفانه الان ارتباطات حقیقی کیفیت و کمیتشون کم شده ...حداقل برای من ...

ولی خب خودت و چند نفر دیگه از حقیقی ها بیشتر با کیفیت ترین برام :)

درمورد زبان چیز خاصی نگفتم ولی خب چه دوست خوبی که هم ناممه منجر به انگیزه شده برات برای زبان! خیلی عاشق زبانم ولی زبان عاشق من نیست خخخ

جدای از شوخی تویه عصر جدید بدون زبان حتی با مدارک عالی آدم بی سواد یا کم سواده(مخاطب خاص اول تلنگری به خودم) من خیلی به عربی و انگلیسی و ترکی شدیدااااا علاقه مندم ..‌‌

دوران خوابگاه نشینی خییییلی سعی کردم ترکی رو یاد بگیرم ولی ماحصلش شد چند کلمه و جمله الانم دوست دارم کردی یاد بگیرم ولی ماحصلش فعلا چند کلمه و جمله ست ...امیدوارم اراده مو قوی کنم برای زبان ..‌‌

ببخشید طولانی شد :/

پاسخ:
بَه
سلااام زهرا
می دونی؟شاید بعدها در مورد این زهرایی که ازش نوشتم هم بنویسم.
بعید نیست.شاید همین روزها اصلا.
این حرفت رو قبول دارم.همین که حتی مدارج عالی رو هم طی کنی ولی زبانت جالب نباشه انگار کم سوادی.واقعا همینطور شده.یه جاهایی حس میکنه آدم این کمبود رو
ولی خب می دونی چیه؟به نظرم پشت همین زبان یاد گرفتن هم یه هدفی یه انگیزه ای باید باشه.وگرنه یکی الکی بره زبان خیلی بهش نمیچسبه و لذت نمی بره.
من 4،5سال پیش می خواستم شروع کنم ولی چون انگیزه م جدی نبود بعد دو ماه رهاش کردم.
اما سال پیش با این هدف رفتم که بتونم لااقل چندتا سوال زبان انگلیسی کنکور ارشد رو جواب بدم 😅 اولش با این هدف رفتم و کم کم برام جدی تر شد و الان دوست دارم همینطور ادامه بدم
گفتی دوست داری کردی یاد بگیری.منم از کرمانجی خوشم میاد.شایدم یه زمان تونستم برم دنبالش.شاااااید

چه خوب :)

من تو ترجمه مقاله واقعا کمبود زبان رو حس میکردم  و میکنم ...این زبان باعث سد دکتری م شده ولی باید بشکونمش ولی خب فعلا اولویت با یکی دو مبحثه دیگه ست تموم شه خدا بخواد جدی میخوام روش کار کنم ....

من با هدف خیلی موافقم چون انگیزه قوی میخواد کاری رو ادم انجام بده مثله پروسه زبان ... 

ادامه بده میتونی ...شاید مترجمی آثار ادبی کسایی رو که آثارشون رو دوست داری رو شروع کنی (اینم یه ایده)

باید یاد بگیریم ... من کسایی رو که چندین زبان بلدن رو میبینم افسوس می خورم  و غبطه که چرا عقب ام .... اصلا سیری ناپذیرم و تنوع طلب در یادگیری چه هنر(خیاطی،خطاطی و بافندگی تا طراحی و گرافیک و ..) چه رشته های ورزشی(شنا و رزمی مخصوصا)تا زبان و مدارک دانشگاهی ...دست خودمم نیس نمی تونم ازشون بگذرم فقط وقت کم میارم برای ادامه دادن حرفه ای یا شروع کردنشون ولی فعلا امیدوارم ...همین 

پاسخ:
آخ زهرا گفتی...گفتی...گفتی...
منم دچار این تنوع طلبی توی رشته های مختلفم.ولع دارم برای یادگیری.اما هی میگم خدایا چقدر زمان دارم که بتونم پی همش برم؟
توی زبان،موسیقی،هنر،ورزش،زندگی و... انقددددر چیزهای مختلف رو دوست دارم و حجم خواسته هام زیاده که گاهی نمیدونم چی کارشون کنم.
وای چقدر خوبه که توام منو می فهمی.

چقدر این اشتراکات خوبه :)

پاسخ:
خیلی ام خوبه ها

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">