مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

نه آنکه جهانگرد یاکه در سفر باشم،اما،
مسافرپیاده بخوانیدمرا،
که درجاده های تخیل ناگریز ذهن،محبوس مانده ام،
واین ها ورق پاره های همان زندان است

استفاده از مطالب با ذکر منبع و نام نویسنده بلامانع است

بایگانی
يكشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۱۸ ب.ظ

به پشت گرمی حرف های تو

إِنَّمَا أَمْرُهُ إِذَا أَرَادَ شَیْئًا أَنْ یَقُولَ لَهُ کُنْ فَیَکُونُ
چون به چیزى اراده فرماید کارش این بس که مى‏‌گوید باش پس [بى‌‏درنگ] موجود مى‌شود
آیه‌ی 82، سوره‌ی یس
ترجمه‌ی محمدمهدی فولادوند


در جغرافیای من، جمعیت بسیاری ساکنند. این‌جا هرگز خالی از آدم نبوده و نیست. هرچند قدم که برمی‌دارم به انسان جدیدی برمی‌خورم و فرصت‌های بسیاری برای آشنایی‌ها و دوستی‌های تازه می‌یابم. البته این چندان باعث خوشحالی‌ام نمی‌شود، چون می‌دانم مردمی که در دنیای شلوغ اطرافم هستند، فقط گاهی و برای مدت‌زمان کوتاهی می‌توانند زمان در اختیارم بگذارند و کنارم بنشینند. شانه‌های آن‌ها خسته است. آغوششان کوچک است و دَرِ خانه‌ها و پنجره‌هایشان تا ابد روی من باز نیست.
به همین خاطر است که با وجود زندگی میان انبوه آدم‌ها، بازهم به سمت تو برمی‌گردم و سراغ تو را می‌گیرم. من به گوش‌هایت برای گفتن حرف‌ها، به آغوشت برای پناه‌گرفتن در آن و به شانه‌هایت برای گریستن نیاز دارم.
هروقت از اتفاقی ناراحتم یا از حادثه‌ای در زندگی دل‌شکسته‌ام، حرف‌زدن با تو و خواندن حرف‌هایت می‌تواند برای لحظه‌ای، آسودگی و امیدِ اجابت را در دلم زنده و خستگی را از تنم بیرون کند.
 من شاید از حرف‌زدن خسته باشم، از این‌همه پافشاری‌کردن روی یک خواسته یا تقاضای مکرر آن از درگاه تو، اما به پشت‌گرمی حرف‌های توست که دست از دعا‌کردن برنمی‌دارم و همیشه امیدوارم خدایی که من او را می‌شناسم، برای هر مشکل، چاره‌ای و برای هرمسئله، راه‌حلی نزد خود دارد. راه حلی که اگر همواره جویای آن باشم، پیش پایم خواهد گذاشت و به گشایشش، مرا روزی شیرین‌کام خواهد کرد.

 

روزنامه همشهری،هفته نامه دوچرخه،چهاردهم اسفندماه نود و نه

۹۹/۱۲/۱۷
یاس گل

نظرات  (۳)

۱۹ اسفند ۹۹ ، ۲۲:۵۶ نرگس بیانستان

یاسمن قشنگ نویس :)

پاسخ:
نرگس خیلی ممنونم از لطفت
توی بلاگردون هم دوست داشتم از محبتت کلی تشکر کنم اما من هنوز بلد نیستم و نمی دونم که چطوری میشه توی یه وبلاگِ دیگه،روی نظر کسی پاسخ نوشت 😕
اگر بلد بودی بهم یاد بده که اونجا هم ازت تشکر صمیمانه خودم رو اعلام کنم 😅
۲۰ اسفند ۹۹ ، ۱۷:۴۸ نرگس بیانستان

ممنون باش ممنون باش 😂😂😂

 

مگه میشه؟

پاسخ:
توی بلاگردون دیدم بعضی ها برای اون یکی ها جواب می زنن. حالت ریپلای
۲۱ اسفند ۹۹ ، ۱۳:۰۵ نرگس بیانستان

ها نهههه

@نرگس بیانستان  اینطوریه. الکی میزنیم. درواقع فقط جلب توجه میکنه طرف اسمشو می بینه. عملا کار دیگه ای نمیکنه

پاسخ:
جدی میگی؟ 😆 وای من رو بگو. چه فکر می کردم بلاگ به روزرسانی شده من عقب موندم 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">