مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

نه آنکه جهانگرد یاکه در سفر باشم،اما،
مسافرپیاده بخوانیدمرا،
که درجاده های تخیل ناگریز ذهن،محبوس مانده ام،
واین ها ورق پاره های همان زندان است

استفاده از مطالب با ذکر منبع و نام نویسنده بلامانع است

بایگانی
چهارشنبه, ۱۷ شهریور ۱۴۰۰، ۰۵:۰۲ ب.ظ

آن شاعر غم پرست تنها و دیوانه ی کتاب

صبحی،رفتم داخل آشپزخانه و به خواهرم گفتم:سه تا کلمه ی ایتالیایی یاد گرفتم که می خوام برات بگم.نه ببخشید چهار تا.

کلمات را یکی پس از دیگری گفتم و خواهرم گفت:مگه هندی یاد نمی گرفتی؟پس چی شد؟

گفتم:آخه بعد از دیدن انیمیشن لوکا یهو یادم اومد قبلا قرار بود ایتالیایی باد بگیرم.وای حالا چی کار کنم بین این همه خواسته؟هندی،اردو،ایتالیایی،انگلیسی و ... .

برگشتم به اتاق و پس از مدت ها،یاد لئوپاردی افتادم.همان شاعر ایتالیایی که دیوانه اش بودم و برای پیدا کردن کتابش زمین و زمان را گشته بودم.

رفتم سراغ کتاب شعرش و دوباره به خاطر آوردم چقدر دوستش دارم.به یاد آوردم یک زمانی دور از این روزها قرار بود به ایتالیا سفر کنم و زیرِتندیس لئوپاردی عکس بگیرم و در خانه موزه اش چرخ بزنم و حضورش را در کتابخانه ی خانوادگی شان حس کنم.

راستی اگر لئوپاردی زنده بود برای نشان دادن علاقه ام به او چه کاری از دستم برمی آمد؟برای شرح دل دادگی ام به آن شاعر غم پرست تنهای دیوانه ی کتاب که آخرش هم در رنج و تنهایی و بیماری مرد،چه کاری می توانستم انجام دهم؟ sad

اصلا چرا فیلم سینمایی اش در ایران دوبله نمی شود؟!

ببین چند سال است منتظرم ببینمش.

 

۰۰/۰۶/۱۷
یاس گل

نظرات  (۵)

عه عه به من بگو چی بخونم ازش

از شعراش برام بفرست

پاسخ:
برات میفرستم

ام... اون چهارتا کلمه رو میشه بگید ما هم یاد بگیریم؟ :`)

به هر حال چهار کلمه بهتر از هیچه

پاسخ:
درسته 😄😁
فقط نوشتارش رو به ایتالیایی بلد نیستم.همه رو به خط فارسی می نویسم.
سلام میشه چااُ
متشکرم میشه گِرَتزیه
بله میشه سی
خداحافظ میشه اَر ری وی دیِرچی (این سخته)

تلفظش میشه chao?

Gheztezie

Si

Arrividierch

 

ایا؟

:))

پاسخ:
درود
به جز دومی باقیش درسته
Gratzie

سلام، بله و متشکرم رو منم بلد بودم:)

چرا با زیرنویس نمیبینی فیلمه رو؟

پاسخ:
احتمالا آخرش مجبور میشم با زیرنویس ببینم

آخه فیلمایی که دوبله می‌شن سانسور هم می‌شن!

پاسخ:
آره اتفاقا تیزر این فیلم رو هم که دیدم متوجه شدم اگر دوبله شه قطعا و بدون شک سانسور هم میشه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">