مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

نه آنکه جهانگرد یاکه در سفر باشم،اما،
مسافرپیاده بخوانیدمرا،
که درجاده های تخیل ناگریز ذهن،محبوس مانده ام،
واین ها ورق پاره های همان زندان است

استفاده از مطالب با ذکر منبع و نام نویسنده بلامانع است

بایگانی
شنبه, ۱۳ آذر ۱۴۰۰، ۰۶:۵۷ ب.ظ

تو را پیش از این من کجا دیده بودم

تو را در کران تخیل،
افق های روشن به نور تغزل
تو را در گذرگاه خواب و خیال شبانه،
در آهنگِ محزونِ شعر و ترانه،
تو را در جوار نفس های مرطوب پاییز،
میان تهاجم به وقت مرور تصاویر-تصاویرِاز گریه لبریز-
تو را در جهانِ پس از مرگ،برزخ،قیامت
به روز الست و ذر و روزگار قبول امانت،
تو را پیش از این،من کجا دیده بودم؟
بگو من،کجا این صدا را به ادراک،نوشیده بودم؟

 

 

 

 

 

عصر بود که استاد،صدا فرستادند و پاسخ سوالم را دادند.درباره ی تحقیقم روی اشعار سهراب سپهری،راهنمایی گرفته بودم.

همانطور که نشسته بودم و هشت کتاب را می خواندم حس کردم پس از این همه مدت نیاز دارم تا حرف هایم را درون شعر بریزم.دلم می خواست دوباره تلاش کنم و چیزی شبیه شعر بگویم.

پس به عکس سیاه و سفید کودکی اش فکر کردم،عکسی که پس از دیدنش احساس آشنایی عجیبی با او پیدا کرده بودم.

به او اندیشیدم و از کلمات مدد خواستم تا به قصد التیام من به کاغذ بیایند.

و کلمات آمدند و شعر شدند،همین شعر کوتاهی که می بینید و می خوانید و می شنوید.

۰۰/۰۹/۱۳
یاس گل

نظرات  (۴)

۱۳ آذر ۰۰ ، ۲۲:۳۲ علی‌رضا گ

آفرین به شما!

پاسخ:
خیلی ممنونم از شما،محبت کردین که وقت گذاشتین و خوندین

چه کلمه های زیاد و زیبایی بلدی یاسمن

راستی صدات موقع شعر خوندن دلنشین تر میشه 

پاسخ:
چه مهربونیِ ناتمامی همیشه از سمت تو دریافت میکنم
واقعا ممنونم

سلام. سلام.سلام:).

خداییش  شعر خفنی بودش!

صدای خودتانهَ دیگهَ؟!باور کنین فکر کردم زهره شکوفندهَ س!:).

پاسخ:
سلام
خییلی ممنونم.خیلی محبت دارید. با این تعریف رفتم روی ابرها :))

سلام.

به نظرم خیلی خوب، منسجم و مستحکم بود. هم به لحاظ واژه ها، هم به لحاظ ترکیب و حتی از جنبۀ هم ذات پنداری و همزاد پنداری!

و باید بگویم تا جایی که با شعرهای سهراب آشنایی دارم، می شود گفت از بعضی سروده های ایشان زیباتر تر بود.

 

من قبل از گوش کردن فایل صوتی، متن شعر را خواندم. خیلی سلیس و روان و بدون لکنت خواندم. بعد صدا را گوش کردم. انصافاً قابل تأمل بود.

 

فقط اگر جسارت نباشه موقع خواندن قسمت آخر سطر ششم، تصاویر دوم را یه کم باشتاب خواندید. یعنی اگر کمی کشیده تر تلفظ می شد به نظرم بهتر بود، 

میان تهاجم به وقت مرور تصاویر- تصا ویـــــــر از گریه لبریز-
 

موفق باشید.

پاسخ:
سلام.
خیلی خوشحال میشم وقتی می بینم یک مخاطب اهل فن و تحصیل کرده و آشنا با ادبیات چون شما،وقت میگذاره و با حوصله درباره ی جنبه های مختلف کار صحبت می کنه.
خیلی متشکرم ازتون.
و البته یک تشکر ویژه هم بابت تذکرتون در مورد سرعت خوانش کلمه "تصاویر".
سلامت باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">