مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

نه آنکه جهانگرد یاکه در سفر باشم،اما،
مسافرپیاده بخوانیدمرا،
که درجاده های تخیل ناگریز ذهن،محبوس مانده ام،
واین ها ورق پاره های همان زندان است

استفاده از مطالب با ذکر منبع و نام نویسنده بلامانع است

بایگانی
پنجشنبه, ۲۵ فروردين ۱۴۰۱، ۰۴:۲۸ ب.ظ

با روسری یا مقنعه؟

مقنعه چندان به من نمی آید.یعنی حفظ حجاب با مقنعه برایم کار سختی است.مدام باید چک کنم ببینم مقنعه را از آن جایی که تا زده بودم،درست ایستاده یا نه،یک وقت نامرتب نشده باشد.و این طور می شود که در عرض یک ربع،بارها مقنعه ام را بررسی می کنم.

این شد که فکر کردم بهتر است به جای جلو آوردن مقنعه از هدبند استفاده کنم.دو هدبند کیپور صورتی و کرم در خانه داشتم اما دنبال هدبندهای طرح دار بیشتری می گشتم.داشتم صفحه های اینستاگرام را بالا و پایین می کردم تا ببینم کجا هدبند پهن و طرحدار دارد که به کارم بیاید که یک دفعه یکی از بچه ها گفت بعضی ها با شال و روسری هم به دانشگاه می آیند!

گفتم:شوخی می کنی!واقعا؟

گفت:من اینطور شنیده ام.

از این و آن پرس و جو کردم و دیدم تقریبا حرف همه ی آن ها یکی است و می گویند دانشگاه با سر کردن شال و روسری (به شکل متعارف) مشکلی ندارد.

قرار شد یکی دو نفر از بچه ها که شنبه کلاس دارند جوّ را بسنجند و به من خبر دهند تا ببینم می توانم از فردایش با روسری رنگی و طرح دار به دانشگاه بروم یا نه.

با این همه اگر در استفاده از روسری واقعا دستمان باز باشد احتمالا بعضی روزها همان هدبند و مقنعه را انتخاب می کنم و بعضی روزها با روسری می روم.

به گمانم سر کلاس استادهای زن با روسری راحت ترم.

۰۱/۰۱/۲۵

نظرات  (۶)

والا تو مدرسه هم بچه ها به جای مقنعه از روسری مشکی استفاده میکنن

چون مقنعه سخت شونه ( اابته با حجاب متعارف )

پاسخ:
مدارس هم؟ این رو نمی دونستم
حالا یکی دیگه دوباره بهم گفت نه دانشگاه اجازه نمیده
الان نمی دونم کی درست میگه اون چند نفر یا این دوستم
تا خودم نرم نمی فهمم

وقتی درباره ی دانشگاه یا حتی حواشیش حرف میزنی آدم حس می‌کنه که دانشگاهتونو و رشته تو دوست داری.

راستی یاسمن دلم برای کامنت گذاشتن تو وبلاگت واقعاااا تنگ شده.تمام پستای قبلیتم خوندم یعنی همیشه به اینجا سر میزنم ولی تصمیم گرفتم دیگه خیلی کم کامنت بزارم چون زیادی داشتم وابسته ی این ارتباط میشدم.اصلا یه جورایی از پنج سال پیش تا حالا اینجا بزرگ شدم و رشد کردم گاهی میرم کامنتای قدیمی خودمو میخونم میخندم به خودم.راستش بعصی وقتام از دست خودم حرص میخورم😁😬😬

خلاصه که کمرنگ بودن منو ببخش و بدون که تعلق خاطر زیادی به وبلاگت دارم و خواننده ات میمونم همیشه_اگه خدا بخواد_

پاسخ:
چقدر خوب که این حس رو منتقل می کنم 🥺

زینب یکی از دلخوشی های من توی این وبلاگ حضور آدم هایی مثل توئه که می دونم اینجان و حتی به ساده تربن حرف هام توجه می کنن و اون ها رو می خونن
البته که من با دیدن کامنت های تو خیلی خوشحال میشم
چون این لطف توئه که توی این زمونه هنوزم به وبلاگ ها سر می زنی
و دیگه نگم که چقدر جمله ی آخرت دلگرمی داد بهم
این که خواننده ی من می مونی

دانشگاه‌های تهران اغلب پوشش آزاده در حد دامن و ساپورت هم من شنیدم:)

پاسخ:
دانشگاه قبلی من با اینکه دانشگاه آزاد بود و حتی در یکی از مناطق شمال شهر بود اینطوری نبود.واقعا حراست ایراد می گرفت.و به هیچ وجه کسی با روسری شال هم نمی آمد مگر اینکه چادری بود.
حتی یه مدت به لاک و طراحی ناخن گیر می دادن.
برای همین خیلی برام عجیبه که میگن میشه با شال و روسری هم بریم.
البته تا از نزدیک نبینم باور نمی کنم 😄

خود دانشگاه تهران رو که خبر موثق دارم:))

پاسخ:
من رو باش 😆 فکر می کردم دانشگاه تهران از همه جا سخت تره می گیره
۰۳ ارديبهشت ۰۱ ، ۰۸:۵۰ حاج‌خانوم ⠀

سلام

خب این مسئله که چی دوست دارم بپوشم و ایا میشه پوشید یا نه، هیچ‌وقت دغدغه‌ام نبوده جز ۱۲ سال تحصیل که روپوش مدرسه داشتم. بعد از اون هر چی که دلم خواست، هر جا که دوست‌داشتم پوشیدم و هیچ‌کس نتونست بهم حرفی بزنه.😅

البته به همون دلیلی که خودتون در جواب نسرین خانم اشاره کردید.

شما که الحمدلله حجابتون خوبه (در حد همون عکس اینستاگرام دیدمتون) امیدوارم بابت روسری بهتون گیر ندن، چون واقعاً به نظرم راحت‌تر، پوشیده‌تر و بهتره.

ملتمس دعا

 

پاسخ:
خوشحالم که اعلام کنم من هفته پیش بالاخره با روسری رفتم دانشگاه 😄
اولش هی گفتم نکنه الان بگن برگرد خونه با مقنعه بیا(توی کیفم مقنعه گذاشته بودم)
ولی هیچی نگفتن و فعلا دیگه با روسری میرم
واقعا برام راحت تره

امیدوارم جو دانشگاه خوب بوده باشه

پاسخ:
آره الحمدالله

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">