مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

نه آنکه جهانگرد یاکه در سفر باشم،اما،
مسافرپیاده بخوانیدمرا،
که درجاده های تخیل ناگریز ذهن،محبوس مانده ام،
واین ها ورق پاره های همان زندان است

استفاده از مطالب با ذکر منبع و نام نویسنده بلامانع است

بایگانی
شنبه, ۲۶ شهریور ۱۴۰۱، ۰۹:۳۹ ق.ظ

اگر روزی اوضاع کاملا برعکس شود چه؟

این روزها به این فکر می‌کنم که اگر شرایط کاملا برعکش بود چه؟یا مثلا اگر روزی اوضاع کاملا برعکس شود چه؟مثلا اگر روزی تک تک این مصیبت‌ها سر دختران و بانوان محجبه بیاید چه؟آیا در چنان روزی از سکوت باقی مردم احساس خشم نمی‌کنیم؟احساس غریبی نمی‌کنیم؟آیا سکوت آن‌ها یا بی‌تفاوتی‌شان ما را به درد نمی‌آورد و تصور نمی‌کنیم این مردم خودشان را از ما جدا کرده‌اند؟

مثلا فرض کنیم سیستمی شبیه به گشت ارشاد، بانوان محجبه را توی ون بیندازد و ببرد سر جلسه توجیهی تا قانع‌شان کند آن‌ها هم باید روسری‌ها را کنار بگذارند و ... .

می‌دانم که اگر محجبه باشید احتمال دارد بگویید آن شرایط با این شرایط فرق می‌کند.آن‌جا پای اعتقاد دینی در میان است و اینجا تخلف از قوانین جامعه و چه و چه.هرچند که حالا دیگر صدای محجبه ها هم در آمده چون شان و منزلت عفاف و حجاب را زیر سوال برده‌اند.

 من دیگر هیچ رفتار زشت و زننده‌ای را در خصوص مسئله حجاب و پوشش بانوان آن هم به اسم امر به معروف و نهی از منکر نمی‌پذیرم.اصلا راستش را بگویم فکر می‌کنم حتی گفتار نرم و از سر مهر هم دیگر به آن صورت جواب نمی‌دهد. حالا رفتار و عملکرد مومنان و دین‌مداران در مرکز توجه قرار گرفته است نه آنچه که در کتاب‌ها آمده.

بله. هنوز ابهام‌های زیادی وجود دارد.در فیلمی که از لحظه‌ی بدحالی مهسا منتشر شده هیچ‌کس رفتار خشونت آمیزی نداشته. اما قبلش چه؟ما هنوز نمی‌دانیم. حتی اگر فقط و فقط از سر ترس چنین اتفاقی افتاده باشد باید بپرسیم چرا سیستمی به نام گشت ارشاد تا این اندازه وحشت به دل یک دختر ۲۲ساله انداخته است؟

 مردم بیش از همیشه خشمگین‌اند و اگر قرار باشد اتفاقاتی نظیر آنچه امروز افتاده همچنان ادامه پیدا کند هیچ بعید نیست روزی شاهد ماجراهایی عکس امروز باشیم.

۰۱/۰۶/۲۶
یاس گل

نظرات  (۷)

شبیه زمان رضا خان /:

کلا یا افراط یا تفریط ...

ولی الان صدای همه در اومده 

مثل هشتگ "من محجبه ام و مخالف گشت ارشاد " همچین چیزی ...

پاسخ:
آره دقیقا
به هرحال سکه دو رو داره
امیدوارم یه فکر اساسی بشه
۲۶ شهریور ۰۱ ، ۱۵:۲۵ حاج‌خانوم ⠀

سلام یاسمن جان 

این اتفاق سال‌ها قبل افتاده 

کلی افراد هم شهید شدند...😢 کاش تاریخ رو با دقت بخونیم.

شما جدیدا اصلا گشت ارشاد دیدی؟ من که واقعا ندیدم. هر کی هر جور عشقش می‌کشه راه می‌افته میاد تو خیابون

کسی جرات می‌کنه به عده‌ای از اینا که کاملا به عنوان مزدور دارن پول می‌گیرن، حرف بزنه؟

ندیدین چطور وحشیانه حمله می‌کنن؟

مطمینم اگر اتفاقی هم افتاده، دختره پریده و با پلیس درگیر شده. خیالت راحت. 

پاسخ:
سلام عزیز
آره و چون قبلا اتفاق افتاده احتمال تکرارش هم هست. نه لزوما از جانب یک حکومت. بلکه گاهی از طرف مردمی که پر از خشم شدن...

من گشت ندیدم چون هیچ کدوم از مسیرهایی که تا الان نام بردن نرفتم و اطلاعی ندارم‌. ولی بعضی از دوستان گفتن که سر راهشون گشت بوده و حالا یا تذکر زبانی دریافت کردن یا مسیر رو عوض کردن.
من به خیلی چیزها در مورد ماجرای مهسا فکر کردم. از هر زاویه ای.
ولی هرجوری هم بوده باشه غم انگیز و دردناکه که به خاطر حجاب چنین اتفاقاتی بیفته و درگیری پیش بیاد. به هرحال نیمی از جامعه با همین پوشش هستن و دوستان ما یا اقوام و نزدیکاتمون رو تشکیل میدن.
۲۶ شهریور ۰۱ ، ۱۸:۲۳ حاج‌خانوم ⠀

یاسمن جان 

گلم

نیمی از جامعه؟

از کجا این آمار رو درآوردین؟😅

 

مطمینم اگر هم با پلیس درگیر شده، وحشی بازی خودش بوده، شک نکن. متاسفانه من این وحشی بازی رو دیدم و این بلا سرم اومد.

صرفا فقط یه عکس از پلاکش گرفته بودم. ده دقیقه من و مادر رو یه زن بی‌وجود می‌زد تو ترافیک، یه مشت نامرد به تعبیر امیرالمومنین علیه السلام، اشباح‌الرجال نگاه می‌کردند.

بعدشم پیگیری نشد هر چی اعتراض کردم.

این طرف رو هم ببین گلم.

اینا رو میگم چون آدم منصفی می‌دونمت 

دوست دارم تجمع‌های مذهبی ها رو بیای و ببینی، شاید اون وقت دیدی حتی یک دهم جامعه هم نیستن، فقط چون علاف هستن، خیلی دیده میشن

 

و یادمون باشه الان حکومت، جمهوری اسلامی است. حجاب، واجب دینی است و قانون کشور...

اگر واقعا ناراضی هستن، حق ندارن به جمهوری اسلامی دهن‌کجی کنند، برن انقلاب کنن، بعد هر قانونی که دلشون می‌خواد وضع کنند.

این عین دموکراسی است. مردمی که جون و خون و ابرو دادن که حکومت بشه اسلامی، حق دارن متوقع باشم ظاهر جامعه اسلامی باشه، نه غرب‌زده تازه غرب‌زده هم نه. والاع تو غرب اینجوری نمی‌رنا تو خیابون و دانشگاه. بعضی‌ها جسارتا شبیه اینن که دارن میرن سالن مد یا کاباره 

همه دنیا هم همینه...

همه‌جا


کربلا دعاگو هستم عزیز

پاسخ:
متاسفم به خاطر اتفاق تلخی که تجربه کردی و متاسف از اینکه توی این موقعیت ها فقط تماشاگریم و برای کمک به کسی جلو نمیریم 😔

زیارتت قبول باشه عزیز
خیلی متشکرم از محبتت،خیلی محتاجم به دعا،ما رو بی نصیب نذار.
الهی دست پر برگردی،دست پر از خیر و برکت و استجابت دعاهایی که به صلاح زندگی مونه

نقطه ی درد رو بعد از اینکه سرطانی میشه درک میکنیم و عاقبتش میشه این :)

پاسخ:
هعی 😔
۲۷ شهریور ۰۱ ، ۰۷:۴۲ حاج‌خانوم ⠀

بابت دعاهای خوبت ممنونم رفیق. 

 

در تکمله بحث دیروز

اینم بگم که زورم به اون بی‌وجود می‌رسید،اما متاسفانه تو موقعیت برابر نبودیم. ما تو ماشین نشسته بودیم، پشت فرمون بودم و اون بیرون. خواستم پیاده شم، ترسیدم چادرم رو هم بکشه...

بدون چادر حسم اینه که واقعا چیزی تنم نیس😢

باور کن به شدت یادگرفتن وحشیانه هجوم ببرن و داد و بیدادکنن. خیلی شلوغ بازی می‌کنن. آموزش دیدن، پول می‌گیرن بابت این بی‌حیایی.

 

پاسخ:
زنده باشی

آره این احتمال هم وجود داشته که اگر پیاده شی این کار رو بکنه. به نظرم کار خوبی کردین که پیاده نشدین.

خدا عاقبتمون رو بخیر کنه.

 ما ادعای پیروی از امامانی رو داریم که مدافع مظلوم بودن_در مظلومیت اون دختر چه شکی هست؟ _ یعنی اگر مثل این اتفاق برای من بیوفته از کسی که ادعای دین نداره انتظاری برای کمک ندارم و اگر داشته باشم صرفا به خاطر انسانیته. یعنی من از خودم و امثال خودم انتطار بیش تری دارم.

 

پاسخ:
باز چه خوب که اندازه انتظاراتت رو کمتر کردی تا از دست همه ناراحت نشی. البته که امیدوارم هیچ وقتِ هیچ وقت این اتفاث برای کسی تکرار نشه
۲۷ شهریور ۰۱ ، ۲۱:۲۸ حاج‌خانوم ⠀

در جواب دوست بزرگوار زینب خانم 

وقتی هنوز هیچی معلوم نیس، اینقدر قاطع نگین که توی مظلومیت اون دختر شکی نیست.

اتفاقا خیلی شک دارم. چون دیدم

 

 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">