مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

نه آنکه جهانگرد یاکه در سفر باشم،اما،
مسافرپیاده بخوانیدمرا،
که درجاده های تخیل ناگریز ذهن،محبوس مانده ام،
واین ها ورق پاره های همان زندان است

استفاده از مطالب با ذکر منبع و نام نویسنده بلامانع است

بایگانی
شنبه, ۹ مهر ۱۴۰۱، ۰۵:۴۳ ب.ظ

چاوشی و نفرین

فکر می‌کردم دیگر از رادیو آوا صدای محسن چاوشی نخواهد آمد. اما امروز قطعه‌ای از او پخش شد که اصلا نشنیده بودمش. رادیو روشن بود و صدایش را کم کرده بودم که حس کردم چیزی شبیهِ "الهی بزند به کمرش" شنیدم! گفتم شاید اشتباه می‌شنوم. رفتم و صدای رادیو را بلند کردم:

قسم می‌ خوردی با منی قسم می‌خوردی به خدا
خدا الهی بزنه تو کمرت تو کمرش

من اهل نفرین نبودم چه برسه که تو باشی

بیاد الهی خبرت بیاد الهی خبرش

 

 وقتی قطعه تمام شد و گوینده گفت: قطعه نفرین از محسن چاوشی، گفتم:چاوشی؟! 

بعد توی نت گشتم و نفرینش را پیدا کردم. ترانه‌اش از مریم حیدرزاده است و اثر برمی‌گردد به سال ۸۳.

لینک آهنگ را برایتان می‌گذارم‌.

 

+نفرین | محسن چاوشی

۰۱/۰۷/۰۹
یاس گل

نظرات  (۵)

۰۹ مهر ۰۱ ، ۱۹:۰۵ آلباتروس ...

قاعدتا نباید پخش میشده 

تمام آهنگای آقای چاوشی بلا استثنا زیبا و دلنشین هستن

پاسخ:
من هم کارهاشون رو خیلی دوست دارم
۰۹ مهر ۰۱ ، ۱۹:۲۹ زری シ‌‌‌

چاووشی همونه که میخونه " مثل کوری که عصا شو داده دست کرم شبتاب " ؟

پاسخ:
نه اون شهاب مظفریه که بچگیش توپ چِل تیکه بوده 😄
چاوشی اونه که میگه عجب حلوای قندی تو

وااای 😆 خندم گرفت.

هم از متن هم کامنت‌ها

پاسخ:
از دست زری و کامنت‌هاش 😁🤭
۰۹ مهر ۰۱ ، ۲۲:۳۳ یاس ارغوانی🌱

اتفاقا چند روز پیش روز شهادت امام رضا(ع) هم آهنگشو پخش کردن تو تلویزیون من تعجب کردم.

پاسخ:
اِ پس توی تلویزیون هم پخش شد؟ می‌خوان بگن شاید تو دیگه ما رو دوست نداشته باشی ولی ما دوستت داریم 😆

واژۀ نفرین منو یاد این بیت از جناب حافظ انداخت:

اگر دشنام فرمایی و گر نفرین، دعا گویم

جواب تلخ می زیبد لب لعل شکرخا را...

 

سلام و درود،

بهانه ای شد برای اینکه بگم. نوشته های این جا را همیشه می خوانم.

موفق باشید و سرفراز.

پاسخ:
سلام به شما،به‌به به این بیت زیبا و ماندگار حافظ
خیلی ممنونم از حضور و توجه‌تون
ارادتمندم🌷

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">