مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

نه آنکه جهانگرد یاکه در سفر باشم،اما،
مسافرپیاده بخوانیدمرا،
که درجاده های تخیل ناگریز ذهن،محبوس مانده ام،
واین ها ورق پاره های همان زندان است

استفاده از مطالب با ذکر منبع و نام نویسنده بلامانع است

بایگانی
چهارشنبه, ۱۳ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۵۷ ق.ظ

این محیط دخترانه ی دوست داشتنی

برای منی که همیشه از فضای دخترانه‌ی کتاب های "بابالنگ دراز" ، "فقط پتی" و "وقتی پتی به دانشکده می رفت"*خوشم می آمد،دانشگاه الزهرا یک مکان دوست داشتنی است. فضای دخترانه ی اینجا مرا به اندازه ی یک دختر دبیرستانی،شاد و سرزنده می کند.البته شاید اینجا همان جایی نباشد که دختران مقطع کارشناسی عاشقش باشند.بیشتر دخترها و پسرها مایل هستند پس از سال ها تحصیل در یک فضای تک جنسیتی ،در محیطی سالم،معاشرت با جنس دیگر را هم تجربه کنند.

برای منی که از روزهای 18،19 سالگی ام ده سالی گذشته است و همیشه هم در فضایی دخترانه بزرگ شده ام(که نه برادری داشته ام،نه دایی،نه پسر خاله و ...)،زیستن در کنار دختران راحت تر است.

گاهی دلم می خواهد بروم و تمام سوراخ سنبه های الزهرا را پیدا کنم.بروم پشت دانشکده هایی که فقط از کنارشان عبور کرده ام. بروم پشت کافه ترنی که حالا دیگر چیزی جز یک واگن قطارِ متروکه نیست. می دانم بچه ها حال و حوصله ی این کارها را ندارند اما شاید بشود روی فریده و فاطمه که دانشجوهای افغانستانی کلاسمان هستند حساب کرد،شاید.

گاهی از خودم می پرسم آیا در آینده،هیچ دانشگاه دیگری می تواند تا این اندازه برایم دلنشین باشد؟آیا در دانشگاه های دیگر می توانم احساس راحتی امروزم را ذاشته باشم؟بعید می دانم.

 

*هر سه کتاب از جین وبستر است.

 

۰۱/۰۷/۱۳
یاس گل

نظرات  (۵)

۱۳ مهر ۰۱ ، ۱۶:۰۵ سارا خانی

چندسال پیش که منم یکی دوبار به الزهرا سر زدم، حس کردم عاشقش شدم. چون محیطش واقعا قشنگ بود، و مخصوصا دانشکده هنرش یه حس خاصی بهم میداد. فکر کنم اون واگنه رو هم دیدم. توی رستوران ترمه هم نارهار خوردم یکی دوبار. 

منم دلم میخواست همه جاش رو بگردم، ولی خب متاسفانه هربار دزدکی با دوستم اومده بودم و شانس آوردم حراست بهم گیر نداد:))

رفتی بگردی، جای منم خالی کن👍☘️🌱

پاسخ:
آ چه جالب. آره در جریانم که حراست به ورود افراد حساسه
حالا فعلا رضایت همون دو دوست رو گرفتم که یه روز بریم بگردیم ببینیم کجاها رو پیدا می کنیم 🤭 
هر وقت رفتم اگر نتیجه داد از کشف های جدیدم خواهم نوشت
۱۴ مهر ۰۱ ، ۰۰:۲۷ حاج‌خانوم ⠀

سلام

دانشگاه تک‌جنسیتی ما، به بزرگی دانشگاه شما نبود، ولی همان هفته‌های اول، تماااااااام سوراخ سمبه‌ها را کشف کردم. همه‌جا😅

مگه میشه یه خبرنگار تا حالا نرفته باشه کشف؟😅

پاسخ:
سلااام وای خوش به حالت
من نمی دونم چرا وقتی توی دانشگاهم هی وقت کم میارم😶 سریع بعد کلاس فقط می‌ریم سمت سلف و تا به خودمون میایم می بینیم کلاس بعد شروع شد
باید یه بار بعد از غذا از بچه ها سریع جدا شم برم پی جستجو 

۱۴ مهر ۰۱ ، ۰۹:۲۱ حاج‌خانوم ⠀

تعداد واحد‌های دوره کارشناسی‌مون، بیشتر از بقیه دانشگاه‌ها و رشته‌ها بود. برای همین خیلی کلاس‌ها پشت‌سر هم برگزار میشد. بعدشم ۴، ۵ دیگه کسی تو دانشگاه نبود و تعطیل می‌شد.

 

تنها وقت مفید، همون دوساعت نماز و ناهار بود که البته به‌خاطر فشردگی دروس، گاهی به یکساعت و نیم تقلیل پیدا می‌کرد.

خلاصه که بی‌خیال ناهار می‌شدم و بعد حداکثر نیم ساعت نماز، به فعالیت‌های جانبی می‌پرداختم😅😁

مثلاً یادمه زمان ورود ما به دانشگاه، با فاصله یکی دوهفته ساختمان جدید دانشگاه، افتتاح شد.

خلاصه تا طبقه هشتم دور از چشم کارمندان رفتم ببینم چه خبره؟ البته بعضی درها بسته بود😅

پاسخ:
خوبه نرفتی کلید درهای بسته رو پیدا کنی 😆 شبیه این بازی های کامپیوتری که باید همه جا دنبال یه چیزی باشیم
اینو گفتی یادم اومد که یکی می گفت نمای دانشگاه از آخرین طبقه دانشکده خوارزمی(همون دانشکده که دقیقا جلوی در ورودیه)خیلی قشنگه. من تا الان نرفتم اون بالای بالا.
فقط یه بار رفتم پشت بام یه دانشکده دیگه(چون قرار بود با تلسکوپ ماه رو رصد کنیم) و دم غروب هم بود و اصلا خیلی خوب بود.ولی پشت بام اونجا تازه نصفِ دانشکده خوارزمی می شد.
دانشکده خودمونم که کلا سه طبقه بیشتر نیست.
وای چقدر جا هست که ندیدم 🙁

به به، دانشگاه الزهراء

مبارکتون باشه.

ان شاءالله خوش بدرخشی.

پاسخ:
خیلی ممنونم. زنده باشید. با اینکه الان ترم سومم ولی چون سخت بهش رسیدم هرترم تبریک‌ها رو با جان و دل می‌پذیرم 😄😊

پس ان شاءالله یادم بمونه که ترم آخر و برای جشن فارغ التحصیلی بهتون تبریک بگم.

و شایدم برای مقاطع بالاتر :))

پاسخ:
به‌به
ان شاء الله 🤲 الهی آمین

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">