مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

نه آنکه جهانگرد یاکه در سفر باشم،اما،
مسافرپیاده بخوانیدمرا،
که درجاده های تخیل ناگریز ذهن،محبوس مانده ام،
واین ها ورق پاره های همان زندان است

استفاده از مطالب با ذکر منبع و نام نویسنده بلامانع است

بایگانی
جمعه, ۲۹ مهر ۱۴۰۱، ۰۳:۰۲ ب.ظ

دلم نمی‌خواهد به این زودی تمام شود

دیشب فیلم شبگرد را دیدم. صدای تلویزیون آن‌قدر کم بود که تقریبا چیزی نمی‌شنیدم‌ اما می‌فهمیدم داستان چطور پیش می‌رود و از آن خوشم می‌آمد.منتظر بودم ببینم آخرش چه می‌شود. همه خواب بودند. مادرم خواب و بیدار بود، انگار او هم می‌خواست بداند ته‌اش به کجا می‌رسد. وقتی فیلم تمام شد دیدم ساعت یک است. از من بعید بود تا این وقت شب بیدار مانده باشم. خوابیدم. خوابیدم و خواب‌های جادویی دیدم. توی خواب همه جادوگر بودند و ورد بلد بودند. توی خواب نور آفتاب، نور دل‌پذیر آفتاب به صورتم می‌خورد و من از نوازش نور لذت می‌بردم.

صبح نتوانستم به کار خاصی برسم. ظهر کمی رساله قشیریه خواندم. بعد رفتم سراغ تکلیف مطالعات زبانی.تکلیفمان اجباری نبود اما استاد آن‌قدر در تدریسش شور و هیجان دارد که خواه‌ناخواه به آدم منتقل می‌شود. استاد همیشه می‌گوید دلم می‌خواهد خودتان را با بهترین دانشجویان مقایسه کنید، شما باید بهترین باشید. می‌گوید:دلم می‌خواهد این‌طور نباشد که فقط من بیایم جزوه بگویم و بنویسید و بروید خانه‌تان، باید در کلاس تعامل داشته باشیم. برای همین دوست دارم تکلیف‌هایش را انجام بدهم و سر کلاس بخوانم.

بعد باید بروم سراغ عربی،سراغ نوشتن مطلب مجله، خواندن مطالب پایان نامه و ... .

از تصور اینکه این ترم، آخرین ترم دروس نظری است غصه‌ام می‌شود. دلم نمی‌خواهد به این زودی تمام شود...

 

+پوستر فیلم شبگرد

۰۱/۰۷/۲۹
یاس گل

نظرات  (۳)

۲۹ مهر ۰۱ ، ۱۵:۰۵ آقای همکار

من هیچ وقت تو زندگیم فیلم‌ ندیدم

 

 

+ رساله قشیریه چی هست؟!

پاسخ:
رساله قشیریه یکی از کتاب های مهم تصوف محسوب میشه. یه دوره ای که صوفی نماها زیاد شده بودن و داشتن تصوف رو به سمت دیگری می بردن افرادی شروع کردن به نوشتن کتاب های این شکلی که این مباحث رو از نو به شاگردهاشون توضیح بدن. البته اصل این کتاب به عربی هستش ولی ما توی دانشگاه نسخه ترجمه شده اش رو داریم می خونیم.
۲۹ مهر ۰۱ ، ۱۷:۰۱ آقای همکار

چقدر سخت 

من اگر بودم هر ترم مشروط میشدم :/

پاسخ:
نه نثرش سخت نیست 😄 امتحانش هم معمولا از معنی پاراگراف ها و جملات خاص میاد یا مثلا از واژگان و اصطلاحات
۲۹ مهر ۰۱ ، ۱۹:۱۹ آقای همکار

چه رشته ای میخونید؟

پاسخ:
ادبیات فارسی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">