مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

نه آنکه جهانگرد یاکه در سفر باشم،اما،
مسافرپیاده بخوانیدمرا،
که درجاده های تخیل ناگریز ذهن،محبوس مانده ام،
واین ها ورق پاره های همان زندان است

استفاده از مطالب با ذکر منبع و نام نویسنده بلامانع است

بایگانی
چهارشنبه, ۹ آذر ۱۴۰۱، ۰۹:۵۸ ق.ظ

چهار سال دیگر

دیشب وقتی جواد خیابانی تا ثانیه‌های آخرِ بازی می‌گفت: 《بچه‌ها! ما فقط یک گل از شما می‌خواهیم.》ما هم همان‌طور ملتمسانه، این جمله را خطاب به آن‌ها در دلمان تکرار می‌کردیم. ما هم دست به دامن خدا بودیم.

نشد. باز هم نشد که ایران به مرحله‌ی بعد صعود کند و شب وقتی با ناراحتی می‌خوابیدیم، می‌توانستیم صدای شادی و جشن را از بیرون بشنویم.

صبح که همیشه نویدبخش زندگی ما و پیام‌آور شروعی دوباره است از راه رسید. و من آرزو کردم چهار سال دیگر وقتی که احتمالا و (ان‌شاء‌الله) دانشجوی دکتری هستم، ایران به مرحله‌ی بعد خود صعود کند.

آرزو کردم، چهار سال دیگر تصویر شیرین شادی بازیکنانمان پس از برد بیشتر تکرار شود و غم و شادی ملت ایران از برد و باخت تیم ملی، یکی باشد. با هم گریه کنیم و با هم بخندیم.

آرزو کردم چهار سال دیگر هیچ شباهتی به سالی که در آن هستیم نداشته باشد.

۰۱/۰۹/۰۹
یاس گل

نظرات  (۱)

۰۹ آذر ۰۱ ، ۱۰:۰۸ حاج‌خانوم ⠀

سلام یاسمن جان 

آیا اونایی رو که دیروز شادی کردن رو باید هم‌وطن بدونیم؟

تعریف وطن چی بود؟ 

چی یاد گرفته‌بودیم؟

و به قول هموطنی...

ایران باخت و ایرانی‌ها ناراحت شدند. آمریکا برد و آمریکایی‌ها خوشحال... 

 

زدن این حرف‌ها، راحت نیست. اما واقعیت همینقدر سنگین و تلخه...

پاسخ:
سلام مهدیه ی عزیز
سنگینی و تلخیش رو می فهمم.
من قبلا هم این رو گفته بودم که دوستان معترض زیاد دارم و چه بسا تمایلی هم به دیدن بازی نداشتن اما کمتر کسی رو از میانشون می شناسم که واقعا از صمیم قلب از باخت ایران شادمان شده باشه و به پایکوبی بپردازه. اتفاقا یک عده از همین دوستانم دیشب ناراحت بودن.
به همین خاطر با افرادی که دیشب سوت و بوق پیروزی می زدن کم کم دارم احساس غریبگی می کنم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">