مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

نه آنکه جهانگرد یاکه در سفر باشم،اما،
مسافرپیاده بخوانیدمرا،
که درجاده های تخیل ناگریز ذهن،محبوس مانده ام،
واین ها ورق پاره های همان زندان است

استفاده از مطالب با ذکر منبع و نام نویسنده بلامانع است

بایگانی
جمعه, ۱۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۱۷ ق.ظ

سال‌ها دور از من و امروز من

آگوست مونِ۱ تیم جانیس را گوش می‌دهم، از آلبوم پاییز در توسکانی. ( از شما هم می‌خواهم هنگام خواندن این پست به این نشانی بروید و روی قطعه‌ی دوم کلیک کنید تا با همین پس زمینه‌ی موسیقایی بخوانیدَم)

دارم به یاد دیشب می‌شنومش‌.

دیشبی که در تاریکی برای آرزوهایم بغض کرده بودم. برای آرزوهایی که همیشه سال‌ها دور از من ایستاده بودند. آرزوهایی که در برابر بزرگی‌شان، پیوسته کوچک بوده‌ام. آرزوهایی که هیچ مطابقتی میان آن‌ها و شرایط امروزم نبوده است.

گاهی تصور می‌کنم آن‌ها اصلا متعلق به من نیستند، به یاسمن دیگری تعلق دارند. به یک یاسمن مستقل، قوی، خودساخته و جسور که بلد است و می‌تواند آنچه می‌خواهد محقق کند.

دیشب از خدا پرسیدم چرا آرزوهایم را دمِ‌دستی نکردی؟ چرا همیشه نگاهم را به دورها بردی؟ تو که شرایط مرا می‌بینی...

دیشب میان دلتنگی‌ام به این نتیجه رسیدم که دو راه بیشتر ندارم. یا باید قید آرزوهای بزرگم را برای همیشه بزنم و تا پایان در حسرتش بمانم حتی پس از مرگ، یا برای رسیدن به مقصودم، برای آنچه می‌خواهم از همین امروز شروع کنم. آن وقت شاید،شاید ۱۰ سال بعد در آستانه‌ی چهل سالگی به آن رسیده باشم...

و اگر رسیده باشم وَه که چه روزهای شیرینی.

 

حتی هنگام نوشتن این پست و شنیدن این موسیقی هم بغض کرده‌ام.

 

۱- August Moon

۰۱/۰۹/۱۱
یاس گل

نظرات  (۲)

۱۱ آذر ۰۱ ، ۱۱:۴۳ حاج‌خانوم ⠀

سلام 

گاهی آرزوی ما، خیرمان نیست..‌

 

پاسخ:
سلا مهدیه‌ی عزیز. اگر بعد مرگم بفهمم خیرم بوده اما من برای رسیدن بهش یه تکون اساسی به خودم ندادم چی؟ 
۱۱ آذر ۰۱ ، ۲۳:۱۰ حاج‌خانوم ⠀

اینو گفتم برای اینکه اگر خیلی تلاش کردی، نشد. حسرت نخوری

نمی گم اول کاری ولش کن، با هر اتفاقی... اما گاهی نمی‌شود که نمی‌شود که نمی‌شود

پاسخ:
درست میگی. اگر نشد دیگه می فهمم واقعا به صلاحم نبود. ممنونم ازت مهدیه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">