مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

نه آنکه جهانگرد یاکه در سفر باشم،اما،
مسافرپیاده بخوانیدمرا،
که درجاده های تخیل ناگریز ذهن،محبوس مانده ام،
واین ها ورق پاره های همان زندان است

استفاده از مطالب با ذکر منبع و نام نویسنده بلامانع است

بایگانی
شنبه, ۲۴ دی ۱۴۰۱، ۰۹:۴۵ ب.ظ

من پیش از این، ابر نبوده‌ام؟

به زینب پیام می‌دهم و می‌پرسم وضعیت‌شان در مشهد چطور است؟ می‌گوید با همسر و فرزند کوچکش توی یک اتاق جمع شده‌اند و دیگر از سرما توی خانه هم روسری سر می‌کند.

تلویزیون اسامی شهرهایی که دچار قطعی گاز شده‌اند زیرنویس می‌کند و از احتمال قطعی گاز در استان‌های دیگر خبر می‌دهد. می‌گویند امشب شرایط سخت‌تر از شب‌های گذشته است.

دارد گریه‌ام می‌گیرد.

یاد آن سال می‌افتم که از سرمای بسیار شدید روسیه، حیوانات هم یخ‌زده بودند و منجمد شده بودند.

من برای مردمی که دوستشان دارم، برای حیواناتی که قرار است این زمستان سرمای کم‌سابقه‌ای را تحمل کنند گریه می‌کنم.

خواهرم می‌گوید تو هم که برای همه چیز غصه می‌خوری.

یاد مطلبی از کتاب رساله قشیریه می‌افتم که همین امروز عصر می‌خواندم.

باب سیزدهم: در حزن.

《اگر اندوهگنی اندر امتی بگرید-بر آن امت- حق، رحمت کند به گریستن او》

 

+ آذرماه سال ۱۳۹۹ یادداشتی در دوچرخه نوشته بودم با عنوان : انسانی در شمایل یک ابر . انتهای آن یادداشت فرازی از دعای کمیل آورده بودم.

 اِرْحَمْ مَنْ رَأسُ مالِهِ الرَّجاءُ، وَ سِلاحُهُ الْبُکاءُ

رحم کن بر کسی که سرمایه‌اش امید و سلاحش گریه است.

۰۱/۱۰/۲۴
یاس گل

نظرات  (۲)

حق رحمت کند به گریستن او..

چقد قشنگ بود. چقدر قشنگه این نوع دوست داشتن ها، اینکه یه نفر بشینه به بقیه فکر کنه. انگاری خدا اول به دل اون ادم نطر رحمت می‌کنه بعد به امت.

پاسخ:
من هم خیلی از جملات این کتاب رو دوست دارم.
الهی که خدا ما رو مورد لطف و رحمت خودش قرار بده
۲۵ دی ۰۱ ، ۰۸:۰۷ حاج‌خانوم ⠀

سلام

چقدر یادداشتت رو دوست داشتم یاسمن جان...

 

عای کمیل که هر جمله‌اش برای خودش دنیایی است.

ان شاءالله زودتر امتحاناتت تموم بشه، ببینمت.

پاسخ:
سلام مهدیه جان
و من چقدر از حسن نظرت خوشحالم. ممنونم که این حس رو بهم منتقل کردی.

همین‌طوره که میگی واقعا
ان‌شاءالله

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">