مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

نه آنکه جهانگرد یاکه در سفر باشم،اما،
مسافرپیاده بخوانیدمرا،
که درجاده های تخیل ناگریز ذهن،محبوس مانده ام،
واین ها ورق پاره های همان زندان است

استفاده از مطالب با ذکر منبع و نام نویسنده بلامانع است

بایگانی
يكشنبه, ۲۵ دی ۱۴۰۱، ۰۲:۲۶ ب.ظ

فی دین الیاسمین

برف دارد همچنان می‌بارد و بچه‌ها آن بیرون زده‌اند به دل زمستان. آدم بزرگ‌ها هم.

صدای خنده‌ و شادی‌شان را می‌شنوم و هر چنددقیقه، ذوق زده از پشت پرده نگاهشان می‌کنم. یکی دو ساعت پیش من هم آن بیرون بودم.

خواهرم هربار که می‌رود شعله بخاری گازی را در سالن پذیرایی زیاد کند مادرم بلافاصله آن را کم می‌کند و می‌گوید لباست را گرم‌تر کن‌. توی اتاق هم یک بخاری برقی روشن است که اغلب پایم را می‌چسبانم به آن و مادرم هربار می‌گوید به جای این کارها پاپوشت را بپوش.

جزوه‌ی اشعار عربی را جلویم گذاشته‌ام و برای امتحان بعد آماده می‌شوم:

ارید ان احبک حتی ادخل فی دین الیاسمین...

می‌خواهم تو را دوست بدارم تا به کیشِ یاسمن درآیم...

اینجای شعر که رسیده بودیم استاد پرسیده بود چه حسی داری؟ خندیده بودم و گفته بودم هرجا در شعری نامم بیاید به خودم می‌گیرم‌.

رادیو آوا دارد آهنگی پخش می‌کند که حس و حال و موسیقی و ترانه‌اش را دوست دارم.

آدم برفیِ هادی فرج الهی

 

 

۰۱/۱۰/۲۵
یاس گل

نظرات  (۹)

۲۶ دی ۰۱ ، ۱۰:۱۶ حاج‌خانوم ⠀

سلام

شعر از کی هست؟ :)
کی کتابت در میاد، ما هم به دینت دربیایم؟ :دی

پاسخ:
سلام
از نزار قبانی (از کتاب : تا سبز شوم از عشق)

تا خدا چی بخواد 😂
۲۶ دی ۰۱ ، ۱۲:۲۲ بانوچـه ⠀

نمیشه برفاتونو سُر بدین اینور؟ :دی

پاسخ:
کدوم ور؟ 😀
اینجا آفتاب زده و کم کم داره آب میشه
۲۶ دی ۰۱ ، ۱۳:۰۹ بانوچـه ⠀

بوشهر :دی

پاسخ:
هواشناسی می‌گفت سامانه جدید بارشی داره میاد سمت جنوب. حالا شاید برف قسمتتون شد
۲۶ دی ۰۱ ، ۱۷:۴۲ Amir chaqamirza

سلام.سلام.سلام

چه شعری😅

توی شهرماهم پریشب و دیروز بارید، هنوز هوا ابریه تقریباً، آب نشدن😃❄

 

پاسخ:
سلام
خدا رو شکر
نه اینجا به خاطر آفتاب یه بخشی از برف‌ها آب شد
به جز سایه‌ها

همه‌تون برید کنار. شهر ما امسال رکورد کشوری شکونده با یک متر بارش!

پ.ن: تو عمرم اینجوری پز نداده بودم.🤣 حلال کنید دوستان.

پاسخ:
سلطان برف اومد 👀
چه خوش به حالتون شده. شما رو باید یه ماه تعطیل کنن 😂
چطوری تردد می کردین؟ حالا حالاها آب نمیشه
۲۶ دی ۰۱ ، ۲۲:۰۶ روناهی ^^

اینجا یه دونه بارون و برف هم نیومد. حالا من چه جوری غصه بخورم؟ 

پاسخ:
کی بعد مدت ها اینجاست 😍
این عادلانه نیست، حتی یه قطره بارون؟ 😕 پس آرزو می کنم موج جدید بارش ها بیاد اون سمت و بی نصیب نذاره شما رو
۲۷ دی ۰۱ ، ۱۴:۰۳ پسر انسان

از تو تنها وصف دیدارت نصیب ما شده

برف تجریش است و سوزش می رود پایین شهر

 

اگرچه الان تجریش هم آب شده

پاسخ:
👌 احسنت

فقط در مورد آلودگی هواست که دیگه همه جای تهران آلوده میشه. شمال جنوب شرق غرب

والا یاسمن جان ۳ روزه ماشین از پارکینگ بیرون نیامده.

تک و توک ماشین تو خیابان ها هست.وضع کوچه ها چندان مناسب نیست خیابان های اصلی بهترن. اغلب آدم ها پیاده رفت و آمد می‌کنن و پیاده رو ها هم جاهایی که زود برف روبی شدن وصعیتشون خوبه و باقی جاها مجبوریم پا رو برفاب یخزده بزاریم. 

دیشب اخبار میگفت جاده ی ۳۰ روستا بسته شده.

و احتمالا واقعا مدارس یک ماه تعطیل باشن.

پاسخ:
اوه خدای من. لیزبازاره؟ 😃 یه مقدار شرایط دشواره. بیشتر به خاطر همون رفت و آمد منظورمه. وگرنه گمونم برای بچه ها خوشحال کننده هم هست 😅

آره برای بچه ها و بزرگ ترها خوشحال کننده بوده. بحران آب اینجا خیلیییی جدیه.کمی ذخایر زیر زمینیمون تقویت شد. برای رفت و آمد هم قبلا خیلی کمتر میبارید ولی شن پاشی و اینا بود. الانم که خدا کریمه. همین تنها بدیش بوده. حتی هوا هم بهتره چون رطوبت هست

پاسخ:
به به پس خدا رو شکر. یه کم اوضاع بهتر شده لااقل تا یه مدت

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">