مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

نه آنکه جهانگرد یاکه در سفر باشم،اما،
مسافرپیاده بخوانیدمرا،
که درجاده های تخیل ناگریز ذهن،محبوس مانده ام،
واین ها ورق پاره های همان زندان است

استفاده از مطالب با ذکر منبع و نام نویسنده بلامانع است

بایگانی
سه شنبه, ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۳۸ ق.ظ

شور زندگی

دیروز صبح وقتی از خواب بیدار شدم هنوز زمین از برف روز قبلش سفید بود. خورشید پشت ابرها بود و  من از پشت پرده یک لحظه حس کردم در رشتم، نه تهران. اینکه چرا رشت نمی دانم. همانطور که نمی دانم در طول روز چرا یک لحظه حس کردم بوی گل های نورورزی به مشامم خورده است. یا چرا آخر شب یک لحظه بوی شن های خیس لب ساحل در دماغم پیچید. دلیل این یک لحظه ها را نمی دانم فقط می دانم گذراست و چندان چیز عجیبی نیست.

دیروز صبح من به هوای ابری نگاه کردم و گفتم چه خوب است که آدم هدفی داشته باشد. شب که می خوابد با رویای آن هدف به خواب می رود و صبح به خاطر همان هدف از خواب بیدار می شود. زندگی بدون هدف یک جور سرگردانی است. اصلا آن طور زندگی به آدم نمی چسبد و نمی فهمد دیگر چه دلیلی برای ادامه دادن زندگی اش دارد.

با اینکه شب ها واقعا از کار روی پایان نامه خسته ام و گاهی صبح هم با سردرد ناشی از خستگی بیدار می شوم، اما هنوز این هدف در دل من زنده است. هنوز دیدن استادانی که در یک نشست، سخنرانی می کنند برایم وجدآور است. دیدن دانشجویان سخت کوشی که در سمینارها شرکت می کنند برایم تحسین برانگیز است. می دانم باید بعد از به سرانجام رسیدن این پایان نامه -که چند ماه زمان می برد- به تقویت زبان انگلیسی بپردازم تا بتوانم مقاله های خارجی ادبیات را هم بخوانم. که بتوانم با دانشجویان و استادان ادبیات سایر کشورها ارتباط بهتری برقرار کنم. که بار بعد وقتی یک استاد از کشوری دیگر یک پیام فرستاد و گفت لطفا مرا در جریان سمینارهای زبان فارسی قرار دهید به این و آن متوسل نشوم که تو رو خدا بیا بگو الان به انگلیسی چطور باید جوابش را بدهم که مودبانه باشد. من در این زندگی کارهای زیادی برای انجام دادن دارم و هنوز چیزهای زیادی هست که نمی دانم. کاش حتی وقتی از دنیا می روم خداوند اجازه دهد در یکی از بهترین دانشگاه های بهشت تحصیل کنم. زیر نظر استادان بزرگی که سال ها پیش از دنیا رفته اند.

در من شور زندگی است و دارم سعی می کنم دیگر به این فکر نکنم که در چند سالگی به رویاهایم می رسم، فقط باید در مسیر حرکت کنم و سعی کنم از بودن در آن، دلشاد باشم.

۰۱/۱۱/۲۵
یاس گل

نظرات  (۴)

فرصت اندک

انقضا نا معلوم

کارهای نکرده هم بسیار

پس عقل میگه به اهم برسیم

 

پاسخ:
کاش می‌شد وقت‌ها کش بیاد، بیشتر بشه...
بله، مجبوریم سراغ مهم‌ترها بریم
۲۵ بهمن ۰۱ ، ۱۵:۳۰ حاج‌خانوم ⠀

سلام 

خیلی خوبه امید داری... عالی! آفرین دختر...

 توی بهشت، اگه تو مسیر باشیم، دانشگاه نمی‌خواد. اگه خوب باشیم، ان‌شاءالله محضر درس اهل‌بیت راهمون می‌دن.

چه کیفی داره محضر درس رسول الله صلوات الله علیه... محضر درس خانم حضرت زهرا صلوات الله علیها

 

پاسخ:
سلام مهدیه جان
ممنونم از تشویقت 😍
ان شاء الله سعادت داشته باشیم

سلام. سلام.سلام:).

هدف هرچند هم کوچک باشه، خیلی خیلی مهمه، به قول استیو جابز:—اگر بی هدف از خواب بیدار میشوید، بهتر است بروید بخوابید.

پس شماهم بوی عیدرو حس کردید؟!

 

 

پاسخ:
سلام
بله اصلا بزرگی یا کوچیکی هدف مهم نیست. مهم پویاییِ حاصل از داشتن هدفه
پیشنهاد خوبی کردن 😄

اِ شما هم حس کردین؟ جالبه‌ها. چون هنوز هوای بیشتر شهرها کاملا زمستونی و برفیه

۲۶ بهمن ۰۱ ، ۲۲:۲۹ یاس ارغوانی🌱

:))))

پاسخ:
😄

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">