مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

نه آنکه جهانگرد یاکه در سفر باشم،اما،
مسافرپیاده بخوانیدمرا،
که درجاده های تخیل ناگریز ذهن،محبوس مانده ام،
واین ها ورق پاره های همان زندان است

استفاده از مطالب با ذکر منبع و نام نویسنده بلامانع است

بایگانی
شنبه, ۲۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۰:۱۰ ب.ظ

این کتاب مال من است!

بعد از اینکه کلی پای قفسه‌ی نقد ادبی، کتاب‌ها را سبک سنگین کردم تا ببینم کدام را می‌توانم بخرم و کدام‌ها را بهتر است از کتابخانه بگیرم، بالاخره یکی از کتاب‌ها را انتخاب کردم. کمی بعد تلفن همراهم زنگ زد. مادرم بود. دیدم دست‌هایم بند است. هی فکر کردم چه کار کنم چه کار نکنم که تصمیم گرفتم کتاب را روی میز بگذارم و تلفن را جواب بدهم. مشغول صحبت بودم و کمی از جای اولم فاصله گرفته بودم. صحبت که تمام شد برگشتم تا کتابم را بردارم. دیدم نیست. به یکی از کارمندان آنجا گفتم: شما یک کتاب روی این میز ندیدید؟ گفت: مال شما بود؟ فکر کردم نمی‌خواهید. دادم به همکارم.

برگشتم ببینم همکارش کیست. دیدم کتاب را در دستش گرفته و تورق می‌کند. رفتم جلو و گفتم: ببخشید این کتاب مال من است! بنده خدا یک نگاه کرد و گفت: برای شما است؟ و کتاب را بست و دستم داد و گفت: بفرمایید.

وقتی رفتم پای صندوق با خودم فکر کردم : خب من که هنوز کتاب را حساب نکرده بودم. او هم که نمی‌خواست کتاب را بخورد و تمام کند. پس چرا آن‌جور گفتم "این کتاب مال من است"؟ دزدی که نکرده بود. کتابِ کتابفروشی خودشان را داشت ورق می‌زد. همین. 😑😅

۰۱/۱۱/۲۹
یاس گل

نظرات  (۴)

۲۹ بهمن ۰۱ ، ۲۲:۱۲ زری シ‌‌‌

:)

:)

یک واکنش نسبتا طبیعی بود.

پاسخ:
اگر اینطور بوده که خدا رو شکر
۰۱ اسفند ۰۱ ، ۰۶:۵۹ حاج‌خانوم ⠀

سلام

باحال بود... ولی به قول جناب پسر انسان، منم بودم، یحتمل همین دیالوگ رو می‌گفتم.

فقط چی دستت بوده که اینقدر پر بوده، والاع با چادر، به ندرت پیش میاد که دوستام اونقدر پر باشه که مجبور شم کتاب رو بذارم روی میز.

پاسخ:
سلام 🙋‍♀️
پس دیگه مطمئن شدم که رفتارم طبیعی بوده 😁
اونجا گرم بود کاپشن و شال گردنم رو یه دستم گرفته بودم بعد کیفمم اون یکی دستم بود. کتاب رو گذاشتم روی میز که بتونم تلفن رو از توی کیفم دربیارم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">