مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

نه آنکه جهانگرد یاکه در سفر باشم،اما،
مسافرپیاده بخوانیدمرا،
که درجاده های تخیل ناگریز ذهن،محبوس مانده ام،
واین ها ورق پاره های همان زندان است

استفاده از مطالب با ذکر منبع و نام نویسنده بلامانع است

بایگانی
سه شنبه, ۵ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۵۰ ب.ظ

من به ساعت برنارد نیازمندم

خاله پشت تلفن می‌گوید: 《من اصلا کاری با برنامه تو ندارم. خواستی بمان هتل نخواستی بیا با هم بچرخیم. برنامه‌ات دست خودت. راحت باش. دو سه روز بیشتر نیست...》

ما از قبل حرف زده بودیم. قرار بود هر وقت گفت، چمدانم را ببندم و با هم برویم که انقدر در سفرها تنها نباشد. گفته بودم می‌آیم. اما حالا پشت تلفن داشتم مِن‌مِن می‌کردم. نمی‌توانستم بروم. واقعا می‌خواستم اما نمی‌توانستم. وقت نداشتم. تاریخ سفر با تاریخ رساندن مطلب به مجله همزمان شده بود و هنوز نیمی از صفحه‌ام آماده نبود. یک هفته بیماری مرا به اندازه تحلیل سه داستان، از پایان‌نامه‌نویسی عقب انداخته بود. زینب برای مدتی به ایران برگشته بود و چیزی به بازگشت مجددش به استرالیا باقی نمانده بود و من هنوز یک وقت خالی برای قرار گذاشتن با او پیدا نکرده بودم. رفتن به چشم‌پزشکی، دندان‌پزشکی و آرایشگاه را هم عقب انداخته بودم. مثلا دبیر تحریریه مجله بودم اما حتی وقت کافی برای انجام دادن کارهای همیشگی آنجا را هم نداشتم و سردبیر خیلی لطف کرد که بیشتر کارها را خودش انجام داد و گفت فقط انجام این یکی دو کار با تو.

پدر رسیده بود و داشتم خیارها را می‌شستم و حواسم بود غذایی که فقط داغ کردنش را به من سپرده‌اند نسوزد که ناگهان احساس شرمندگی کردم. احساس کردم واقعا به درد هیچ‌کس نمی‌خورم. نه به درد خاله‌ام، نه دوستانم، نه مجله.

بغض کردم. چشم‌هایم هم داغ شد. اما حال گریه کردن نداشتم.

کاش می‌توانستم به زمان التماس کنم کمی به خاطر من بایستد. کمی برای من صبر کند تا بتوانم این مسافتی که از آن عقب افتاده‌ام جبران کنم.

من به ساعتِ برنارد برای نگه داشتن زمان نیازمندم.

۰۲/۰۲/۰۵
یاس گل

نظرات  (۷)

ما انسانیم و باید با محدودیت های زمانی و مکانی و جسمی و روحی و ... کنار بیاییم :)

ولی ساعت برنارد رو من همیشه طلب می کردم همیشه :))

پاسخ:
بله. و فکر می‌کنم گاهی توی همچین شرایطی کمال‌گرایی هم کار رو خراب‌تر می‌کنه.
باید برنارد رو هم پیدا کنیم بپرسیم حالا این همه زمان رو به نفع خودت نگه داشتی تهش به کجا رسیدی؟ خیلی ساله بی خبریم از این بچه.
۰۵ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۵:۳۸ حاج‌خانوم ⠀

سلام 

نبینم غصه می‌خوری رفیق

اولویت بندی کن دختر. بقیه‌اش رو هم بگو (با عرض شرمندگی) به جهنم.

شب‌ها تسبیحات حضرت زهرا صلوات الله علیها رو بخون. در برکت وقت، موثره.

اگه کاری ازم برمیاد، بگو

 

پاسخ:
سلام مهدیه جان، چقدر پیامت آرامش‌بخش بود.
به توصیه ات عمل می‌کنم چون به برکت وقتم خیلی نیاز دارم.
همین پیامی که دادی خودش یه کار موثر بود که باید به خاطرش ازت کلی ممنون باشم عزیزم. ممنونم که هستی. 
۰۵ ارديبهشت ۰۲ ، ۲۱:۳۷ حاج‌خانوم ⠀

خواهش می‌کنم گلم 

فقط یادم رفت بگم که ترتیبش، هنگام خواب و برای برکت وقت، برعکسه تسلیحات بعد از نمازه 

۳۳ بار سبحان الله 

۳۳ بار الحمدلله 

۳۴ بار الله اکبر 

التماس دعا😘

پاسخ:
اِ چه جالب. خب من این رو اصلا نمی‌دونستم. متشکرم که توضیح دادی. الهی برکت وقت خودت هم در زندگی بیشتر بشه عزیز

گیجی منو ساعت برنارد هم جوابگو نیست!

دارم به انصراف از دانشگاه فکر می‌کنم... و خیلی چیزهای دیگه.

ولی لابه لای همین دغدعه ها و کارها داریم زندگی می‌کنیم. نه یاسمن؟

پاسخ:
انگار تا وقتی آدم توی دل اون مشکله، زندگی بهش سخت می‌گذره ولی وقتی اون مسئله آروم آروم شروع می‌کنه به حل شدن اونجاست که تازه می‌فهمه زندگی یعنی همین فراز و نشیب‌ها.

سلام علیکم و رحمه الله و برکاته

خدا قوت به شما

ان‌شاءالله به عافیت باشید.

این خاصیت آخرالزمانه، عمومیه و نه مختص به شما. آشفته نباشید. 

علاوه بر تسبیحات که واقعا راهگشاست، به تعقیبات نماز عشا هم مقید باشید. 

زندگی کنید؛ آهسته و پیوسته. 

بر زمان، امیر خواهید شد ان‌شاءالله. 

پاسخ:
سلام بر شما
متشکرم از حضورتون.
اتفاقا داشتم به این موضوع فکر می‌کردم که پیشرفت‌ علم و تکنولوژی این انتظار رو در آدم ایجاد می‌کنه که وقت بیشتری در اختیارش باشه. اما اینطور نیست و به قول شما کمبود وقت خاصیت آخرالزمانه و هرکس به شکلی درگیرشه.
از توصیه شما هم سپاسگزارم و سعی می‌کنم خودم رو مقید کنم به انجام دادن تعقیبات.
خدا خیرتون بده.
آرزوی سلامتی و بهروزی دارم.

😂 چقدر بازی رو جدی گرفتی... 

پاسخ:
😊🙂

من که فقط داشتم از فضای داستانی پست لذت می بردم. بیشتر بنویسید. مخاطبان دعا می کنند🌺

پاسخ:
گرامی هستید. خیلی ممنونم از محبت و خیرخواهی شما. سلامت باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">