مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

نه آنکه جهانگرد یاکه در سفر باشم،اما،
مسافرپیاده بخوانیدمرا،
که درجاده های تخیل ناگریز ذهن،محبوس مانده ام،
واین ها ورق پاره های همان زندان است

استفاده از مطالب با ذکر منبع و نام نویسنده بلامانع است

بایگانی
جمعه, ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۲۳ ق.ظ

از ونک تا هندوستان

از ونک تا هندوستان راه زیادی نبود. ما در میدان ایستاده بودیم و داشتیم فکر می‌کردیم تا تاج‌محل چگونه برویم.

یکی از راننده‌ها گفت: می‌برمتان درست جلوی در هتل، چهل هزار تومان.

رفتیم جلوتر و راننده دیگری گفت: سر شیخ بهایی پیاده‌تان می‌کنم. از آنجا هم کمی پیاده‌روی دارید تا هتل. نفری هشت هزار تومان.

اسنپ گرفتیم و با همان قیمت درست جلوی هتل پیاده شدیم.

فضای داخلی به نسبت تاریک بود. رفتیم جایی نزدیک به پنجره نشستیم. چای هندی سفارش دادیم به همراه گلاب جامون. شیرینی دیگری هم سفارش دادیم که نفهمیدیم نامش چیست.

رنگ چای شبیه شیر‌قهوه بود. در اصل در آن شیر هم ریخته بودند. اما نمی‌دانستم به جز آن چه ترکیبات دیگری دارد. طعمش برای من تلخ بود. واقعا لازم بود یک چیز شیرین کنارش خورده شود. البته نبات و عسل هم کنار فنجان‌هایمان بود اما من ترجیح می‌دادم سراغ گلاب جامون بروم. دسری که از یک سال و نیم پیش مایل بودم امتحانش کنم.

گلاب جامون از شیرینی‌های موردعلاقه هندی‌ها است. قبلا بعضی از ایرانی‌هایی که امتحانش کرده بودند می‌گفتند زیادی شیرین است. نمی‌دانستم بعد از خوردنش از آن خوشم خواهد آمد یا نه. چنگال را درونش زدم و در ابتدا آن را بو کردم. بعد یک گاز کوچک به آن زدم و سپس ... خدای من! چقدر لذیذ بود. بله خیلی شیرین بود اما من واقعا خوشم آمد. خصوصا که دهانم پس از خوردن چای هندی حسابی تلخ شده بود. شیرینی دیگرش را هم امتحان کردیم. طعم جالبی داشت اما حس کردیم تازه نبود و کمی سفت شده بود.

عکس‌هایمان را گرفتیم و آمدیم بیرون. خواستیم اسنپ بگیریم که دیدیم چهل هزار تومان شده است.

مسیر تاج‌محل تا ونک را پیاده برگشتیم. از هندوستان تا ونک راهی نبود.

 

+تصویر چای‌هندی و گلاب‌جامون را از خود سایت تاج‌محل بارگیری کردم تا با کیفیت بهتری آن را ببینید.

۰۲/۰۲/۱۵
یاس گل

نظرات  (۷)

ان شالله یه روز برید هند :)))

پاسخ:
ان‌شاء‌الله 😁😍

خیلی باحال بود 👍

پاسخ:
متشکرم از شما

چقدر هوس برانگیزن و خوشمزه به نظر میرسن:)

پاسخ:
مخصوصا گلاب جامون

من تازه فهمیدم که چای ماسالا خورده بودیم اون روز!!!

پاسخ:
از کجا فهمیدی؟ ماسالا اون یکی نبود؟ اونی که سفیدتر بود رنگش ☹️

سلام علیکم

شیرچای رو هم امتحان کنید :)

مخلوطی از شیر و چای نیست، پودرِ چای مخصوص داره و کمی مخلفات. مخصوص بلوچستان و پاکستان و بسیار لذیذ :)

پاسخ:
سلام
این هم باید تجربه جالبی باشه.
کاش توی تهران جایی بفروشه. البته خودم الان در گوگل نگاه می‌کنم ببینم به چه صورت درست می‌شه.
ممنونم از معرفیش 🙂
۲۲ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۶:۲۹ امیر.ر. چقامیرزا

سلام. سلام.سلام

چقدر هندوستانیا خواراکی خوشمزه و فلسفی دارن، شییرنی، پس از تلخی😅 خیلی خوشمزه به نظر میان!☕🍬

چقدر کرایه ها رفته بالا، همه ی قیمتا پرواز میکنن😀

پاسخ:
گرانی، گرانی امان از گرانی 😄

جوانی

پاسخ:
ولی کاش فاصله ما و آرزوهامون انقدر نزدیک بود که نیاز به گذشت این همه سال نبود. هرچند که هرکه طاووس خواهد قطعا باید جور هندوستان کشد 😅

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">