مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

نه آنکه جهانگرد یاکه در سفر باشم،اما،
مسافرپیاده بخوانیدمرا،
که درجاده های تخیل ناگریز ذهن،محبوس مانده ام،
واین ها ورق پاره های همان زندان است

استفاده از مطالب با ذکر منبع و نام نویسنده بلامانع است

بایگانی
يكشنبه, ۱۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۴۱ ق.ظ

در معرض بمبارانی از حرف های مخرب

مادرم چند ماهی است که دستگاه گوارشش به هم ریخته است. یک سال پیش آندوسکوپی کرد و مشکل بخصوصی نبود. اما این اواخر هر که از راه رسید به او گفت: «چقدر از بین رفته ای»، «خیلی لاغر شده ای»، «نیست خیلی چاق بودی، چاق تر هم شدی!»، «یک کم به خودت برس، آب شده ای.» و ...

واقعا آن ها نمی فهمیدند و متوجه نبودند شنیدن این حرف ها چقدر می تواند روی روحیه یک آدم تاثیر مخرب و منفی داشته باشد. من می دیدم که مادر هروقت به خانه برمی گشت جلوی آینه می ایستاد و به خودش نگاه می کرد و آه می کشید. دلم می خواست می رفتم و جواب همه آن آدم ها را می دادم. اما می دانم که حتی اگر آنجا بودم هم بعید بود بتوانم به اندازه آن آدم ها رک باشم. به هرحال سعی می کردم برای حفظ روحیه مادرم از او حمایت کنم و چیزی بگویم که اثر خورنده  سخنِ اسیدی آن ها را خنثی کنم.

امروز شنیدم که مادرم می گفت: دیگر هرجایی نمی رود تا کمتر حرف بشنود. من وقتی این موضوع را شنیدم واقعا به درد آمدم و بغضم گرفت.

او حالا منتظر نتیجه آزمایشش است و من دعا می کنم چیز خاصی نباشد. باید چند وقت دیگر هم برای کولونوسکوپی برود و من باز هم دعا می کنم چیز خاصی نباشد یا لااقل درمان راحتی داشته باشد.

به هر روی می دانم که این روزها می گذرد اما پیامد منفیِ بر زبان آوردن برخی سخن ها برای دراز مدت روی روح و روان آدم باقی می ماند.

الهام می گفت بیشتر مردم قبل از آنکه حرفی،سخنی به فکرشان برسد، به دَهَنشان می رسد. فکر نکرده حرف می زنند. برای همین نباید به هر حرفی اهمیت داد.

خب البته کاش واقعا می شد. نمی شود در معرض بمبارانی از حرف های مخرب قرار داشت و آسیب ندید.

۰۲/۰۳/۱۴
یاس گل

نظرات  (۵)

امان از حرف مردم. بدون اینکه فکر کنن، حرف میزنن 

پاسخ:
:( نمی دونم چرا همیشه فکر می کنن اسم این کارشون توجه و دلسوزیه

امیدوارم مادرتون مشکل جدی ای نداشته باشن. بعضی از حرفا واقعا مثل اسید هستن. اون آدم ها هم جانی...

پاسخ:
ممنونم از امیدواری دادن و دعای خیرتون‌.
بله ... متاسفانه ...

ان شاء الله به حق امام زمان علیه السلام مشکل مادر بزرگوار حل بشه

+ قضاوت و حرف مردم ؟

به جهنم :)

پاسخ:
خیلی متشکرم از دعای خیرتون.
خیر ببینید.

خدا نگهدار مادر و خانواده‌ی عزیزت باشه.

مراقب خودتم باش❤

پاسخ:
ممنونم ازت زینب جان، خدا عزیزانت رو برات حفظ کنه و سلامت باشین
چشم 🙏
۱۷ خرداد ۰۲ ، ۱۵:۱۱ شاگرد خیاط

منم این جوریم

مدام تا یکی رو می بینم بهش میگم لاغر شدی

چاق شدی

چرا حواسمو جمع نمی کنم؟

پاسخ:
چقدر انسان روراستی هستی که اومدی و پای این پست صادقانه از خودت گفتی. 👏🙂 شاید کم پیش بیاد ما توی موقعیت‌های این شکلی انقدر یک‌رو و صاف و صادق باشیم. ازت درس گرفتم.

امیدوارم با خوندن این مطلب فرصتی دست داده باشه تا ببینی اوضاع احوالِ اون کسی که این حرف ها رو -از آدم‌های مختلف به طور مکرر- می‌شنوه چه شکلیه و با چه حسی دست و پنجه نرم می‌کنه.