مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

نه آنکه جهانگرد یاکه در سفر باشم،اما،
مسافرپیاده بخوانیدمرا،
که درجاده های تخیل ناگریز ذهن،محبوس مانده ام،
واین ها ورق پاره های همان زندان است

استفاده از مطالب با ذکر منبع و نام نویسنده بلامانع است

بایگانی
جمعه, ۳ آذر ۱۴۰۲، ۰۷:۴۸ ب.ظ

چه در خواب و چه بیداری

مثل هفته‌های گذشته پای لپ‌تاپ نشسته بودم و مشغول نوشتن بودم که صدای ریز و ضعیفی از سالن پذیرایی شنیدم. پدر داشت به آرامی -و آن‌گونه که من نشنوم- می‌گفت: چرا کارش انقدر طول کشیده است؟ آخر حساب کنید از کی دارد می‌نویسد! همه همین‌طورند یا فقط او این شکلی است؟ خواهرم می‌گفت: نه. دیگر چیزی نمانده. تمام می‌شود. و مادرم می‌گفت: بس که وسواس دارد. با وسواس می‌نویسد.

لپ‌تاپ را بستم و رفتم چیزی بخورم. سرم کمی درد می کرد. از خواهرم پرسیدم بابا چه می‌گفت؟ به دروغ گفت هیچی.

خسته‌ام. شب که می‌شود واقعا خسته‌ام. صبح تا شب در حال جمع‌بندی‌ام، در حال ویرایش زدن و اصلاح کردن به این امید که تا قبل از سفر استاد، کار من هم تمام شود و در برابر استادان بایستم و تمام‌قد از نتیجه کار و تلاش چندین ماهه‌ام دفاع کنم. من به پرسش‌های احتمالی داوران فکر می‌کنم. گاه برای پرسش‌ها جوابی می‌یابم و گاه می‌دانم که جوابی ندارم، تسلیمم.

بعضی شب‌ها حتی توی خواب هم دارم با استادم حرف می‌زنم، با داوران.

بعد که از خواب بیدار می‌شوم می‌بینم هنوز خسته‌ام. اما چاره‌ای نیست. صبحانه‌ام را می‌خورم و از نو پای لپ‌تاپ می‌نشینم...

۰۲/۰۹/۰۳
یاس گل

نظرات  (۸)

موفق باشی عزیزم 

خدا هست و تلاشهاتو میبینه

پاسخ:
خیلی ممنونم از دلگرمیت 🙂🌷

خسته نباشید 

پاسخ:
مشتکرم. سلامت باشید

یاسمن جان کاملا طبیعیه که پایان‌نامه طول بکشه، خصوصا توی علوم انسانی... چون که هم نیازهای درونی آدم توی این کار مطرحه، و هم نیازهای بیرونی. 

احوالات تو رو بارها تو موقعیت‌های شلوغ و سنگین زندگیم حس کردم، خواب دیدن، کلافه و خسته شدن، نگران شدن، کمال گرایی و... 

 

سر پروژه لیسانسم که آخراش دیگه حالم داشت به هم میخورد هر چی خرده کاری‌ها رو انجام می‌دادم باز تموم نمی‌شد. مثل پروانه‌ای بود که آدم بخواد توی هوا بقاپه و مدام فرار کنه و طرف رو دنبال خودش بکشونه و خسته‌ش کنه...

 

اما به اون خاطره‌ی روز شیرین دفاعت فکر می‌کنم، به شروع مقطع دکتری‌ت... و خیلی ذوق‌زده می‌شم 😇💪💪💪💪خدا قوت دوست عززززیزم

پاسخ:
آخ واقعا همینه. هر قدم که جلو می‌رم و هرکاری که انجام می‌دم باز می‌بینم یه بخش دیگه مونده، یه کار دیگه هست که باید انجام شه. گاهی فکر کردن به اینکه تهش هنوز برام ناپیداست اذیتم می‌کنه و گاه به همون روزِ تموم شدن کار فکر می‌کنم و می‌بینم می‌ارزه بهش.

خیلی ممنونم از حرف‌هات فاطمه
۰۴ آذر ۰۲ ، ۰۵:۵۱ حاج خانوم

سلام 

نترس دختر!

بی‌خیال...تو خواب بذار بخوابی. اون استاد راهنما، مترسک سر جالیز نیست که!

هر جا نتونی جواب بدی، کمک می‌کنن خب. اصلا وظیفه‌اش همینه کلااگه تموم شده بی‌خیال، اینقدر پونصدبار ویرایش نکن گلم. فایده نداره

 

 

پاسخ:
😂 آره اتفاقا شنیدم زیاد حرف زدن دانشجو جنبه خوبی نداره و باید اجازه بده استاد راهنما وارد گفتگو با استادان بشه. توی اون چند تا جلسه دفاعی هم که حضور داشتم اغلب دانشجو‌ها ساکت بودن.

نه هنوز تموم نشده 🥲 تقسیم‌بندیش کردم و هر روز یه بخش رو انجام می‌دم. ولی توکل به خدا. بالاخره تموم می‌شه

خداقوت :) این دوران قبل دفاع دوران سختیه ...

پاسخ:
ممنونم. همین‌طوره واقعا. هرچی به آخرش نزدیک‌تر میشه فشار هم بیشتر می‌شه
۰۷ آذر ۰۲ ، ۱۱:۳۷ پسر انسان

دوران دفاع

امان

اما می گذرد...

پاسخ:
این امان‌گویی رو با پوست و گوشت و استخونم کاملا می‌تونم درک کنم.

میتونم بگم تمام آدمایی که دیدم پایان نامه داشتن و خودشون پایان نامه‌شون رو نوشتن واقعا اذیت شدن. و استاداشون هم اذیتشون کردن. ایرادهای جزئی و الکی گرفتن و...

بدان و آگاه باش که تنها نیستی و خودت رو اذیت نکن. مراقب روحیه و سلامتت باش.

ان شاالله که بهترین‌ها برات رقم بخوره❤️

پاسخ:
دقیقا مصائب و سختی‌های این مسیر رو کسانی تجربه می‌کنن که خودشون پایان‌نامه‌شون رو می‌نویسن یا به عبارتی یه کار آماده از بیرون تهیه نمی‌کنن.
حالا من تا الان بیشتر به خاطر حجم کارم و همون دغدغه ذهنی که مثلا تا فلان تاریخ باید برسونمش سختیش رو تجربه کردم.
 البته بعد از یه گفتگو با مدیرگروه به این نتیجه رسیدم که کیفیت کارم خیلی مهم تر از اینه که زود دفاع کنم و یه مقدار آروم‌تر شدم.

ممنونم از همدلیت عزیزم
۱۴ آذر ۰۲ ، ۲۱:۲۵ آقا عرفان

سلام. از کسی که برای سومین بار پروپوزالش رد شد بهت میگم من که هنوز اینقدر عقبم نگرانی رو گذاشتم کنار تازه یک ترم بیشتر هم تا پایان سنواتم نمونده. بزار ذهنت استراحت کنه.

پاسخ:
سلام
امیدوارم توی جلسه بعدیِ گروهتون، پروپوزالتون تایید شه
درسته.
تا وقتی ذهن آروم نباشه تمرکز کردن روی کار ممکن نیست و این خودش به روند نگارش پایان نامه آسیب می‌زنه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">