مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

نه آنکه جهانگرد یاکه در سفر باشم،اما،
مسافرپیاده بخوانیدمرا،
که درجاده های تخیل ناگریز ذهن،محبوس مانده ام،
واین ها ورق پاره های همان زندان است

استفاده از مطالب با ذکر منبع و نام نویسنده بلامانع است

بایگانی
دوشنبه, ۲۵ تیر ۱۴۰۳، ۰۸:۴۷ ب.ظ

ساعت شکوفایی

باغچه‌های مجتمع پر شده است از گل‌های لاله‌عباسی.

آن‌ها را با نامِ دیگرشان هم می شناسم: گلِ ساعتِ چهار.

برای دیدن شکوفایی آن‌ها همیشه باید تا عصر صبر کنی. حوالی عصر که شد کم‌کم باز می‌شوند و می‌توانی زیبایی‌شان را به تماشا بنشینی‌.

آدم‌ها هم مثل گل‌ها ساعتی برای شکوفایی‌شان دارند و ساعتِ هرکس با دیگری فرق می‌کند.

لاله‌های عباسی مرا یاد تو می‌اندازند. تو که ساعتِ شکوفایی‌ات-بنا به روایت‌ها-، وقتِ نمازِ عصرِ روز دهم عاشورا بود. من شهادت تو را پژمردگیِ یک گل نمی‌دانم. چنین مرگی را شکوفاییِ یک گل می‌شمرم.

تو گلِ بعد از اذانِ عصر بودی.

این روزها چقدر دوست دارم بدانم من در چه ساعتی از زندگی‌ام می‌شکفم!

و پس از آن، من گلِ ساعتِ چند خواهم بود؟

مرا به کدام نام خواهند شناخت؟

 

+ این یادداشت را محرم سال ۱۴۰۱ نوشته بودم. و هنوز هم به ساعت شکوفایی‌ام فکر می‌کنم.

در جستجوی آب هم یادداشت دیگری است که در محرم سال ۱۳۹۹ نوشته شد.

۰۳/۰۴/۲۵
یاس گل

نظرات  (۳)

چه تعبیر قابل تاملی 

پاسخ:
متشکرم از توجه و حضور شما 🙏

جودی آبت تو پادشاه آشنایی زدایی هستی 

و غافلگیر کردن مخاطب طفل معصومت

پاسخ:
واقعا نمی‌دونم جواب برخی محبت‌ها رو چطور بدم 🥺 فقط می‌تونم بگم خیلی ممنونم ازت 🌸 قطعا چنین بازخوردهایی کمک می‌کنه بهم که با انگیزه و حساسیت بیشتری قلم بزنم.

👍🏻

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">