مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

نه آنکه جهانگرد یاکه در سفر باشم،اما،
مسافرپیاده بخوانیدمرا،
که درجاده های تخیل ناگریز ذهن،محبوس مانده ام،
واین ها ورق پاره های همان زندان است

استفاده از مطالب با ذکر منبع و نام نویسنده بلامانع است

بایگانی
يكشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۷، ۰۷:۰۵ ب.ظ

من مسلمانم-قسمت دوم

به صفحه ی سوم خلاصه نویسی هایم که رسیدم فهمیدم دارم لذت مطالعه در مسیر امام شناسی را از دست می دهم.و این شد که تصمیم گرفتم به جای نوشتن،با اتمام هر کتاب و مرور مجدد آن،درست شبیه به سمیناری که در آن،هر کس باید از آنچه که می داند بیاید و حرف بزند،رو به روی خود،جمعیتی خیالی را تصور کنم و مشغول به بیان دانسته هایم شوم.

داشتم با زینب حرف می زدم که لا به لای صحبت هایش گفت تحقیقی روی دعای بیستم صحیفه سجادیه صورت گرفته است به این صورت که بعد از مدتی دریافتند،هوش اخلاقی آن عده که طی مدت زمانی مشخص به خواندن و توجه به دعای بیستم صحیفه پرداخته بودند،بسیار افزایش پیدا کرده است.

گفتم زینب!چقدر دلم میخواست دورهمی هایی برای این چیزها وجود داشت.تصور کن!عده ای با یک هدف دور هم جمع می شوند.با هدف افزایش مهارت های اخلاقی.تاریخ هایی را مشخص می کنند  برای دیدار هم و هربار تصمیمی میگیرند روی یک ویژگی اخلاقی خود کار کنند و بیایند با هم درباره موفقیت یا عدم موفقیتشان صحبت کنند.

گفتم:تصور کن گروهی را که هر کس با هر تیپ و وضعیت ظاهری که دارد در کنار دیگری قرار می گیرد و همه به یک هدف مشترک فکر می کنند.

بعد با خود فکر کردم شاید قبولی در کارشناسی ارشد چنین فرصتی را در اختیارم قرار دهد.فرصتی که در دانشگاه بشود چنین گروهی را تشکیل داد و با این هدف پیش رفت...

آه...چقدر این روزها به چیزهای تازه تری فکر میکنم

۹۷/۰۴/۲۴
یاس گل

نظرات  (۷)

 بابابزرگم خیلی اهل مطالعه هستن و ی عادت خوبی که دارن وقتی مطلب خیلی مفید و زیبایی رو میخونن تو دورهمی هامونم برامون تعریف میکنن و من همیشه میگم کاش تو دورهمی هامونم جلساتی باشه هرشخصی اخرین کتابی رو خونده حداقل یه مرور کوچیکی ازش رو ارائه بده انگار کلی کتاب خونده باشن اون جمع تا اینکه همش حرف های بیهوده بزنیم صرفا ... البته بگم ها خود زدن حرف های بیهوده هم برای خانوم ها مسکنه گاهی اوقات 😊
پاسخ:
آره دورهمی های کتابخوانی که عالی هستن.اتفاقا یه گروه پیدا کردم ولی خب فعلا نمیتونم برم باهاشون.شاید بعدتر بشه
خیلی وقته دنبال سیر مطالعاتی م نه تک و توک از هر موضوعی کتاب بخونم و این پستات بدجور انگیزم رو بیشتر میکنه که یه سیر مطالعاتی برای خودم تعریف کنم ...
پاسخ:
هوووووم.اگر این کارو کردی توام دوست داشتی بنویس
اگه شرایطش بشه شایدم منم بنویسم کلی هم میشه کتاب هم معرفی کرد ...

منم توی راهنمایی رشته ی صحیفه سجادیه رو برای مسابقات قرآن  داشتم.عاشق صحیفه سجادیه هستم اما ادامه ش ندادم چون اون یه مسابقه ست و فراز ها و ترجمه و معنا رو قرعه ای انتخاب می کنند و خیلی دشواره. درسته که بین یه جمع از آدم هایی قرار میگیری که همشون یه دعا رو خوندن و میخوان درباره ش حرف بزنن ولی باز حالت رقابتی اش همه ی شورش رو از بین میبره!
پاسخ:
باهات موافقم سارا
توی مسابقه بیشتر هدف همون رقابته.لذت اصلیش مال زمانیه که تو خلوت خودت تصمیم بر مطالعه ش میگیری.
من هنوز خودم صحیفه رو به صورت جدی نخوندم.فقط بسته به مناسبت های مختلف سراغش رفتم.اما زمانش که بشه دوست دارم جدی تر بخونمش.
همچین گروهی در خیالات منم هست. یه زمانی فکر می‌کردم بهش رسیدم ولی اشتباه می‌کردم...
پاسخ:
😕 تو دانشگاه؟
نه دبیرستان
دوستان خوبی داشتم و هماهنگی خوبی داشتیم گاها ولی بعدا فهمیدم که اشتباه می‌کردم و دغدغه‌ها به یک اندازه برامون مهم نبودن که مارو به تلاش بکشونن

راستش اخیرا dead poet society رو دیدم. تو فکرم بتونم همچین چیزی تو دانشگاه درست کنم؟ نظرت چیه؟ میشه؟ و باید چجوری اقدام کرد؟
پاسخ:
اااع.انجمن شاعران مرده؟چه اسم باحالی...وای دلم خواست ببینم این فیلمه رو.
خب چون ندیدم هنوز نمیدونم چیه دقیقا.ببین چطوریه فیلمش؟بذار بیام صفحه ت ببینم چیزی نوشتی
متاسفانه چیزی ننوشتم ولی حیفه باید بنویسم:/
پاسخ:
آره اسم فیلمش که خیلی جذابه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">