مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

نه آنکه جهانگرد یاکه در سفر باشم،اما،
مسافرپیاده بخوانیدمرا،
که درجاده های تخیل ناگریز ذهن،محبوس مانده ام،
واین ها ورق پاره های همان زندان است

استفاده از مطالب با ذکر منبع و نام نویسنده بلامانع است

بایگانی
شنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۱۰ ب.ظ

سنکا و کوتاهی عمر

به دوره ی امپراطوری روم رسیده ام.دوره ای که ادبیات آن آهسته آهسته رو به انحطاط نسبی می رود.

به آثار منثور سِنِکا می رسم و مجموعه رسالات اخلاقی "گفتگوها".باکنِر،در توضیح مضمونِ بابِ"کوتاهی عمر" نوشته است:

اگر زندگی را تلف نکنیم،به قدر کافی فرصت داریم.

تاریخ ادبیات جهان را می بندم و فکر می کنم ما به اندازه ی تمام کارهایی که از پیش برای داستان زندگی مان برنامه ریزی شده است و در اندیشه ی آنیم،فرصت داریم.

مسئله خود مائیم!

مائیم که وقتمان را پای آدم ها،پای صفحه ها،پای چیزهایی که نقشی در داستان زندگی ما و  پیشرفتمان ندارند تلف می کنیم... .

 

 

۹۸/۰۶/۱۶

نظرات  (۴)

قشنگ بود یاسمن جان 

خسته نباشید عزیزم ^_^

پاسخ:
ممنونم ازت که می خونی 😊

و من تلف کننده ترین فرد ممکنم در وقت گذاشتن برای کسانی که نباید😔

پاسخ:
تقریبا همه مون دچارش میشیم 😕

یاسمن دلمون برات تنگ شده... بیا یکم از حال و هوای پاییزی این روزا بنویس لااقل... من هروخ حالم گرفته اس و میام تو وبلاگای قدیمی میچرخم و میبینم کسی چیزی نذاشته حالم بیشتر گرفته میشه

پاسخ:
نیکو تو چقدر بامعرفتی 
خب راستش فعلا موضوع خاصی تو ذهنم نیست ولی اینطور که تو گفتی حس میکنم واقعا باید یه پست بذارم
۲۸ مهر ۹۸ ، ۰۸:۰۱ فاطمه ترجمان

من از این فکرا می‌ترسم یاسمن. این که تمام مدت عمر فکر کنی که معاشرت با این آدم وقت تلف‌کردنه، یا سود داره؟ خوندن این کتاب وقت تلف کردنه یا سود داره. رفتن به این سفر... دیدن این فیلم... قبول کردن این کار... خرید این وسیله... رفتن به این مراسم... 

دلم می‌خواد پامو بندازم رو پام و راحت زندگی کنم. با این پیش‌فرض که آدما مثل هم رشد می‌کنن و به جاهای مختلف می‌رسن پس بیخودی اوقات خودتتو تلخ نکن.

پاسخ:
آره واقعا.دیگه این قدرام سخت گرفتن دنیا روا نیست 😁

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">