مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

نه آنکه جهانگرد یاکه در سفر باشم،اما،
مسافرپیاده بخوانیدمرا،
که درجاده های تخیل ناگریز ذهن،محبوس مانده ام،
واین ها ورق پاره های همان زندان است

استفاده از مطالب با ذکر منبع و نام نویسنده بلامانع است

بایگانی
جمعه, ۲ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۰۷ ق.ظ

حقیقت خون بار

وقتی در اینستاگرام،یک خبر بد را روزی ششصد مرتبه در استوری ها و پست هایمان منتشر می کنیم ،نه روشن فکریم،نه آزادی خواه و عدالت خواه. البته دوست داریم این طور به نظر بیاییم.اما هیچ کدام از این ها نیستیم. تعریف صحیح روشن فکری چیز دیگری است.

در فضایی که می دانیم جمعیت بسیاری از نوجوانانمان در حال مشاهده ی مطالب و محتوای صفحاتمان هستند،حرف زدن های مکررمان از واقعیت های تلخ جامعه جز آنکه آن ها را دچار ناامیدی زودرس کند و آن ها را از هرآنچه که در کشورشان یا دنیا می گذرد دلزده کند،چه سود دیگری دارد؟

شاید ما تصور کنیم که با این کارمان در حال بیدار کردن نسل آینده ایم اما ما در حال افسرده و همیشه معترض بار آوردن آن هاییم.

ما داریم به آن ها یاد می دهیم که جر زشتی ها چیز دیگری را نبینند. شبیه به ناتورالیست ها فقط حقیقت خون بار ماجرا را نشانشان می دهیم و آن قدر از آن می گوییم تا دیگر یادشان برود با چیزهای کوچک زندگی شاد شوند.تا یادشان برود تحت هیچ شرایطی نباید نور امید را در دلشان خاموش کنند.

امید است که به انسان انگیزه ی حرکت می دهد.ما انگیزه ی حرکت را از آن ها می گیریم.

ما آن ها را از زندگی در کشوری که در آن زاده شده اند منزجر می کنیم.

ما به نسل آینده ی کشورمان خیانت می کنیم.

و از آن بدتر اینکه در شکست های احتمالی آینده ی کشورمان سهیم خواهیم بود.چون به آن ها ایستادگی در برابر مصیبت ها را یاد نداده ایم.

۹۹/۰۸/۰۲
یاس گل

نظرات  (۱)

۰۲ آبان ۹۹ ، ۱۱:۴۳ نرگس بیانستان

کلا اینستا شده پر از آدم های معمولی که چنین چیزایی که تو میگی میذاریم، و دسته ی دوم یه عده که مدام ابراز خوشبختی و خوشحالی از زن و شوهر و زندگی و وسایلشون میکنن :|||||||

 

منم که بهتر تماشای جهان آمده ام :))

پاسخ:
آره راست میگی
یعنی هم وقتی فقط از اوضاع بد جامعه صحبت میشه،ناامیدی القا میشه و هم وقتی که دیگه کلا داریم از خوشبختی هایی میگیم که شاید بقیه نتونن کسبش کنن یا بهش برسن.اونم یه جور ناامیدی ایجاد میکنه
آفرین به زاویه دید خوبی اشاره کردی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">