مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

نه آنکه جهانگرد یاکه در سفر باشم،اما،
مسافرپیاده بخوانیدمرا،
که درجاده های تخیل ناگریز ذهن،محبوس مانده ام،
واین ها ورق پاره های همان زندان است

استفاده از مطالب با ذکر منبع و نام نویسنده بلامانع است

بایگانی
دوشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۰۱:۴۹ ب.ظ

یک حرف از هزاران

چند دقیقه از برنامه ی دستپخت را بریده اند و حالا هر استوری را که باز می کنی وحید حسینی دارد این سوال را از شرکت کننده می پرسد:از اینکه پدرت راننده است احساس خجالت نمی کنی؟

بعید می دانم کسانی که تند و تند مشغول به اشتراک گذاری این بخش کوتاه از برنامه اند،کل برنامه ی شب گذشته را دیده باشند.چون اگر دیده بودند در جریان چرایی مطرح شدن این سوال هم بودند.می دانستند که وحید حسینی به چه علت دارد این پرسش را مطرح می کند.

اما آن ها برنامه را ندیده اند. حتی خیلی هایشان مدت هاست تلویزیون را روشن نکرده اند.

بنابراین از تماشای همان چند دقیقه،خشمگین اند.

انگار باید در تمام لحظه های زندگی ات مراقب ریز به ریز حرف ها و کارهایت باشی چون دور از انتظار نیست که کسی ذره بینش را درست روی همان دقایق نادر متمرکز کند و بر اساس همان عمل احیانا بدی که از تو سر زده قضاوتت کند.

یاد وقت هایی می افتم که کسی دلمان را یک جایی شکست و ما وقتی خواستیم در مورد آن آدم با کسی صحبت کنیم،فقط به همان روز و همان جمله ای که باعث شد بشکنیم اشاره کردیم نه به تمامیت آن شخص و روزهای خوبی که داشته ایم.

یاد وقت هایی می افتم که ما فقط یک جنبه ی منفی از خصوصیات کسی را پیش دیگری مطرح کرده ایم و غیبتش را کرده ایم و به خیال اینکه همین یک صفت بیانگر شرح حال آن آدم است از او تصویر بدی در ذهن خود و دیگران ساخته ایم.

خلاصه اینطور وقت ها آدم یاد خیلی چیزها می افتد و می ترسد از اینکه مبادا در گوشه ای از زندگی اش دچار همین قضاوت ها شده باشد یا مسبب ایجاد آن در مورد دیگری شود.

۹۹/۰۹/۲۴

نظرات  (۲)

خیلی دوست داشتم نقدتو.کاملا درست ،

حرف حساب:)

پاسخ:
ممنون که همیشه به اینجا سر می زنی و پست ها رو می خونی زینب
حتی این روزها که وبلاگ نداری

سلام :)

ما خیلی وقته که مخاطب برنامه دستپخت هستیم، خصوصا خانواده که جدیدا بیشتر علاقه مند شدن و دنبال میکنن، برنامه ی خوب و جذابیه اما به نظرم بیان آقای حسینی برای اون سوال خوب نبود؛ کسی که تو رسانه ی ملی صحبت میکنه باید بیشتر مراقب واژه و کلماتش باشه که اینطور ایجاد حساسیت نکنه ولی بله اصولا زود واکنش ها تو فضای مجازی میپیچیه جوری که انگار اگه چیزی نگی امتیاز اون مرحله رو از دست میدی[خصوصا سلبریتی ها که در مورد همه چیز نظر میدن]

پاسخ:
سلام فرشته
در مورد نحوه ی پرسش و لحن صحبت مجری موافقم.حتی در مورد داورها هم گاهی همین اتفاق رو دیدیم متاسفانه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">