مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

نه آنکه جهانگرد یاکه در سفر باشم،اما،
مسافرپیاده بخوانیدمرا،
که درجاده های تخیل ناگریز ذهن،محبوس مانده ام،
واین ها ورق پاره های همان زندان است

استفاده از مطالب با ذکر منبع و نام نویسنده بلامانع است

بایگانی
سه شنبه, ۲۵ آبان ۱۴۰۰، ۰۳:۲۸ ب.ظ

درها قفل و پنجره ها بسته ست

چراغ ها را خاموش می کنم.

پنجره ها را می بندم،پرده ها را می کشم.

درها را قفل می کنم و در سکوت و تنهایی،وسط تاریکیِ زندگی ام می نشینم.

همه ی این کارها را می کنم برای فراموشی ات،برای فراموشی ام.

برای آنکه اگر آمدی،خیال کنی دیگر کسی اینجا زندگی نمی کند.

برای آنکه خیال کنی همه چیز از ابتدا جز خواب،جز قصه و افسانه ای بیش نبوده است.

درست است!من اینجا هستم و در شبِ زندگی ام،هنوز سر جای قبلی ام ایستاده ام بی آنکه ذره ای از دوست داشتنت به عقب برگشته باشم.اما حالا دیگر ترجیح می دهم تصور کنی هرگز در زندگی ات وجود نداشته ام،نبوده ام.

تو از همان راهی که آمده بودی برگرد.به سوی خانه ات،به سوی خانه ای که حالا چند روز است کسی آنجا،چراغ ها را هرشب تا آمدنت روشن نگه می دارد.

من اما اینجا همیشه چراغ ها را خاموش می کنم تا تو دیگر هوای برگشتن نکنی.

تا دیگر،این خانه را مسکونی تلقی نکنی.

اینجا کسی زندگی نمی کند.

این خانه از همان شنبه شب شومی که در کوچه تان صدای هلهله و شادی بلند شد،قالب تهی کرد،خالی شد.

تو به ویرانه ی این خانه نگاه می کنی.

برگرد.

اینجا تمام درها قفل است.

تمام پنجره ها بسته ست...

در این تاریکی آدم حتی خودش را هم نمی بیند،تشخیص نمی دهد،پیدا نمی کند.

تو اگر مرا در جای دیگری از جهان دیدی،اگر در چهره ی انسانی دیگر ناگاه در نظرت آمدم،سلام مرا به من برسان،حتی اگر آن فرد همان کسی باشد که حالا داری با او زیر یک سقف زندگی می کنی.

 

دومان-محسن میرزاده

ترجمه قطعه ی کرمانجیِ دومان

۰۰/۰۸/۲۵
یاس گل

نظرات  (۲)

سلام. سلام.سلام:)).

خانه چه کسی چراغ خانه اش براش روشنهَ؟

چه همخوانی با پستتان داشت موسیقی،خیلی خیلی دلنشین بود:))).

پاسخ:
سلام سلام
خونه همونی که توی کوچه ش هلهله به پا شد 😄
من ترجمه ی این موسیقی رو هم جایی خوندم و خیلی زیبا و البته غم انگیز بود

چوطور شده ؟

پاسخ:
هوچی گفتیم یه پست تازه بنویسیم 😄😅

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">