مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

نه آنکه جهانگرد یاکه در سفر باشم،اما،
مسافرپیاده بخوانیدمرا،
که درجاده های تخیل ناگریز ذهن،محبوس مانده ام،
واین ها ورق پاره های همان زندان است

استفاده از مطالب با ذکر منبع و نام نویسنده بلامانع است

بایگانی
شنبه, ۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۰۸:۱۳ ب.ظ

این قند پارسی

حدود یک ماه پیش بود که یکی از فارسی آموزان هند در اینستاگرام پیام داد و معنای یک کلمه و تلفظ آن را پرسید.

یکی دو روز بعد ،چند بیت از شاهنامه را فرستاد که مربوط به آشنایی رودابه و زال می شد و گفت تلفظ بعضی کلمات برایش سخت است.من هم آن چند بیت را برایش خواندم و فرستادم.

راستش را بگویم دلم می خواست باز هم بیاید و از من سوال بپرسد.تازه داشتم لذت همراهی با یک فارسی آموز را می چشیدم.حس می کردم بالاخره به درد یک کاری می خورم و می دیدم در دنیا کسانی هستند که به جز زبان انگلیسی به زبان های دیگری هم توجه دارند و به آن علاقه مندند.

اما دیگر خبری نشد.

دیشب از خدا خواستم یک فارسی آموز-اصلا از هرکجای دنیا که می خواهد باشد-بیاید و بگوید می شود با من سعدی کار کنید،یا مثلا شاهنامه یا چه می دانم حافظ.

من دلم می خواهد چنین لذتی در زندگی ام ادامه دار باشد.

۰۰/۱۱/۳۰
یاس گل

نظرات  (۳)

Hello talk 

اپ این کاراس البته فک کنم اشنایین باهاش

پاسخ:
نه اتفاقا نمی شناختم. ممنونم که معرفی کردی عزیزم.
فقط فکر می کنی چقدر احتمال داره اینجا کسی دنبال فارسی باشه؟یه مسئله دیگه هم هست.من نمی خوام به کسی از ابتدای ابتدا چیزی یاد بدم.دوست دارم مثل این مورد که گفتم خودش با فارسی آشنا باشه و فقط بخواد تقویت کنه.

نه اونجا صفر صفر نیستن

اغلب مشکل گرامری یا تلفظ اینا دارن...

البته نه در حد سعدی و حافظ خوندن 

یه چند روز ازش استفاده کنین شاید خوب بود

من هر دفعه نصب کردم بعدش حذف کردم ...

اینستا عم خوبه

میل خودتون

پاسخ:
فکر بدی نیست.
امتحان می کنم. شایدم کسی بود 😄
خیلی لطف کردی. ممنونتم گُلی

بیا با هم شاهنامه و حافظ و سعدی بخونیم خب :)

پاسخ:
این ترم چندتا درس این شکلی دارم.بذار ببینم کدوم جذاب تره بعد یه کاریش می کنیم :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">