مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

نه آنکه جهانگرد یاکه در سفر باشم،اما،
مسافرپیاده بخوانیدمرا،
که درجاده های تخیل ناگریز ذهن،محبوس مانده ام،
واین ها ورق پاره های همان زندان است

استفاده از مطالب با ذکر منبع و نام نویسنده بلامانع است

بایگانی
سه شنبه, ۱۵ شهریور ۱۴۰۱، ۰۴:۰۷ ب.ظ

دور از دسترس

داشتم استوری یکی از مهاجران را می‌خواندم‌.پسر جوانی از یک خانواده‌ی افغانستانی که پس از مهاجرت خانواده‌اش به ایران،همین جا متولد می شود و در ایران بزرگ می‌شود و در سال های آخر نوجوانی از ایران مهاجرت می‌کند.

او حالا در پاریس زندگی می‌کند و به گمانم با یک شرکت هنری که در تهیه و تولید فیلم فعالیت می‌کنند همکاری دارد.

او در استوری امروزش نوشته بود که وقتی کودک بوده و به کلاس زبان می‌رفته،با دیدن سریال فرندز قدرت تخیلش او را تا قدم زدن در خیابان های اروپا می کشانده.

می گوید حالا وقتی شب ها با دوستانش به کافه های پاریس می رود یاد همان روزها و رویاهایش می افتد که دیگر محقق شده.رویایی که روزی برایش دور از دسترس بود و به عنوان یک افغانستانی برای رسیدن به آن آرزو،راه دراز و پرفراز و نشیبی را طی کرد.

 

بعدِ خواندن استوری اش یک لحظه با خودم گفتم یعنی ممکن است من هم روزی بتوانم برای طرح های مطالعاتی به سفرهای علمی خارج از کشور بروم؟منی که هنوز که هنوز است تنهایی به برخی نقاط تهرانِ خودمان هم نرفته ام.چه رسد به کشوری دیگر!واقعا برایم خیلی دور است.خیلی ناممکن به نظر می رسد.

بعد تصویر ساده‌ای را به طور اتفاقی دیدم که نمی‌دانم چرا اما ناگهان روح مرا پرواز داد و حس کردم همانجایم.حس کردم آن نسیمِ نرم لای موهایم پیچیده است و من روزی تمام این رویاها را از نزدیک زندگی می کنم‌.

 

تصویری که مرا پرواز داد _ ایتالیا/کومو

۰۱/۰۶/۱۵
یاس گل

نظرات  (۴)

سلام. سلام‌.سلام

و اینی که شما گفتید،میشه آب تنی در حوضچه ی خیال،عالی بود👌

پاسخ:
آره یا مثلا آب‌تنی کردن در حوضچه‌ی فرداها 😀
۱۷ شهریور ۰۱ ، ۰۷:۳۴ حاج‌خانوم ⠀

سلام

گاهی فکر کنیم همه آرزوها هم نباید بشود. عرفت الله بفسخ العزائم... این حدیث مولا امیرالمومنین (علیه‌السلام) است...

برای همین یاد گرفتم تلاش کنم، اما اصرار نکنم.

آن سرنوشتی که حضرت حق برایم می‌نویسد، قطعا خیر و صلاحی دارد که خودم نمی‌دانم و گاهی حتی از درکش عاجزم. گاهی حضرت حق لطف می‌کند و سالیانی بعد، حکمتش را نمایان می‌کند و گاهی می‌ماند برای یوم‌الحساب

پاسخ:
هر چه صلاح و خیره همان بشه ان‌شاء الله
از این نظر بهره بردم
۱۷ شهریور ۰۱ ، ۱۸:۵۸ حاج‌خانوم ⠀

الحمدلله 😊

امیدوارم خاطرات اون روزها که به رویاهات رسیدی رو اینجا بخونم. :)

پاسخ:
آخ یعنی میشه؟امیدوارم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">