مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

نه آنکه جهانگرد یاکه در سفر باشم،اما،
مسافرپیاده بخوانیدمرا،
که درجاده های تخیل ناگریز ذهن،محبوس مانده ام،
واین ها ورق پاره های همان زندان است

استفاده از مطالب با ذکر منبع و نام نویسنده بلامانع است

بایگانی
شنبه, ۱۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۲۲ ب.ظ

کلافگی

نگار برایم در تلگرام ویس و تعداد زیادی عکس و مطلب فرستاده و من نمی توانم بازشان کنم. هی فیلترشکن را روشن می کنم و تا می آیم یکی از فایل ها را باز کنم قطع می شود. برایش نوشتم: نگار خیلی بد وصل می شوم. اما حتی همین یک پیام ساده ام هم به او نمی رسد.

باید برای یک نفرِ دیگر مطلبی را توضیح بدهم. در شرایط عادی این طور وقت ها که صحبت طولانی بود ویس می فرستادم چون همیشه از تماس تلفنی فرار می کنم. اما حالا نه در واتساپ و نه در تلگرام نمی توانم یک ویس سی ثانیه ای هم بفرستم.

به چند نفر گفتم که در ایتا و بله هم هستم و آنجا راحت تر می شود فایل فرستاد، اما تعداد آن هایی که این نرم افزارها را نصب کرده اند خیلی کم است. بعضی ها گفتند آنجا کسی را ندارند که به خاطرش این پیام رسان ها را نصب کنند. بیراه هم نمی گویند. نمی شود که فقط به خاطر یکی دو نفر عضو این نرم افزارها شد. یاد روزهایی افتادم که خودم در هیچ یک از پیام رسان های خارجی عضو نمی شدم و به همه می گفتم اگر با من کاری دارند باید یکی از نرم افزارهای ایرانی را نصب کنند. آن روزها قصدم این بود که نرم افزارهای داخلی رونق بگیرند، اما از دور که به رفتار آن روزهایم نگاه می کنم حس می کنم کمی خودخواهانه بود. لااقل می توانستم بگویم ببخشید من تلگرام و واتساپ ندارم. همین. نه اینکه مجبورشان کنم حتما عضو بیسفون و بله و چه و چه شوند.

داشتم می گفتم، بیشتر آدم هایی که می شناسم در همان واتساپ و تلگرام مانده اند. البته بعضی ها هم گفتند به دلایل امنیتی مایل نیستند این اپلیکیشن های ایرانی را نصب کنند. این یکی دلیل برایم خیلی قابل قبول نبود چون ما آدم هایی معمولی هستیم که ته تهش قرار است اعتراض هایمان را استوری کنیم یا در پیام هایمان غر بزنیم. ما نه مقام مهمی در کشور داریم، نه دانشمندیم، نه با آقازاده ها در ارتباطیم و شماره ی فرد مهمی را در تلفن همراهمان داریم، نه با گروهک های تروریسیتی همکاری می کنیم. تازه با خشونت هم مخالفیم و رفتارهای غیراخلاقی و غیرانسانی که این روزها گاهی از هردو گروه سر می زند تایید نمی کنیم. به عنوان یک شهروند عادی داریم از این نرم افزارها استفاده می کنیم. از این گذشته، آن نرم افزارهای خارجی هم که چندان بی خطر نیستند. فقط فرقشان با این یکی ها این است که به جای آن که از داخل کشور رصد شوند از خارج کشور رصد می شوند.

بگذریم. اصلا داشتم چیز دیگری می گفتم. این روزها واقعا کلافه ام که نمی توانم به راحتی با این و آن ارتباط بگیرم.

۰۱/۰۸/۱۴
یاس گل

نظرات  (۵)

۱۴ آبان ۰۱ ، ۱۴:۰۶ چوی زینب دمدمی

واقعا کلافگی از همه جهت. همه جهت.

من دیگه نمی‌کشم!! نمی‌دونم باید چی‌کار کنم..

پاسخ:
می فهمم.
حالا من یه وقت ها دیگه انقدر کلافه ام و کاری از دستم برنمیاد که به آدم‌های فرضیِ توی ذهنم میگم: 《 اصلا ولم کنید بابا. نمیشه که نمیشه، فقط بذارید من برم》 😄
۱۴ آبان ۰۱ ، ۱۵:۴۲ شاگرد بنّا

خیلی خوبه که! هرچه نرم افزار کمتر، تمرکز و ورودی های مفید بیشتر :)

تماس و پیامک هم به راهه دیگه! 

پاسخ:
آره. از این نظر که دیگه فرصتی برای پرسه زدن نیست من هم موافقم.
 ولی خب سر ارسال یه سری فایل ها که میشه واقعا این قطع و وصلی کلافه کننده ست و مثلا یه کار دو دقیقه ای یک ربع طول می کشه.
۱۴ آبان ۰۱ ، ۱۹:۰۴ چوی زینب دمدمی

می‌دونید مشکل چیه؟

که تلاش کردن برای خوب کردن حالم هم،بهم حس عذاب وجدان میده.

وقتی دارم تو دل این اتفاقات زندگی می‌کنم آروم کردن خودم وخوب نگه داشتن حالم شرم آوره واقعا😔

پاسخ:
آره مثل وقت هایی که میگم اصلا دیگه هیچ خبری نمی خونم که حالم بد نشه و بعدش از خودم می پرسم واقعا زشت نیست که توی این شرایط آدم خودش رو به بی خبری بزنه؟
۱۴ آبان ۰۱ ، ۲۰:۰۵ چوی زینب دمدمی

منم هر روز به خودم میگم دیگه اخبار نمی‌خونم.دیگه کلا خودمو تحریم می‌کنم. ولی حتی اگرم وارد این جو ها نشم،مگه حقیقت رو میتونم از خودم پنهان کنم؟ من که میدونم اون بیرون چی در جریانه😔😔

ولی خبر داشتن ما چه دردیو دوا می‌کنه؟ کاش کاری از دستم برمیومد ویکم این حس زجر آور کم میشد..

پاسخ:
کاش واقعا کاری از ما ساخته بود 😔 
۱۴ آبان ۰۱ ، ۲۰:۳۲ زری シ‌‌‌

حقیقتا اپ های ایرانی پر مشکل اند

همین ایتا حتی یه سری امکانات واتساپ هم نداره /:

پاسخ:
آره موافقم
من دیشب بله رو به روز کردم کلی خوشحال شدم که مثلا امکان وضعیت گذاشتن بهش اضافه شده ولی دیدم نمی تونم مثل واتساپ مخاطبانش رو محدود کنم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">