مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

نه آنکه جهانگرد یاکه در سفر باشم،اما،
مسافرپیاده بخوانیدمرا،
که درجاده های تخیل ناگریز ذهن،محبوس مانده ام،
واین ها ورق پاره های همان زندان است

استفاده از مطالب با ذکر منبع و نام نویسنده بلامانع است

بایگانی
پنجشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۳۲ ق.ظ

من و درخت

درخت برای انسان آفریده شد.پس او مکلف گردید به:کاشتن درخت،آب دادن درخت و مواظبت نمودن از درخت "امام صادق (ع)،بحارالانوار"

 

هرچه بر این دیوارها و پنجره ها دست می کشم،نمی یابم!

باید روزنه ای برای ورود طبیعت باز باشد،

وگرنه این خانه،خانه نیست.

بالا به پایین،

پایین به بالا،

کم می آورم.

از هر طرف که بخوانم،هم صحبتی با سبزینه ها را،در طومار زندگی ام کم می آورم.

دلم یک درخت می خواهد.

یک باغچه.

یک نفس تازگی.

زیبا می شود اگر در هر طلوع به میزبانی گنجشک ها روم.

زیبا می شود اگر در ملکوت لحظه ها،

صدای تسبیح من،

گنجشک ها،

و سبزینه ها،

در هم بیامیزد:

                                 سبحان الله

                                               سبحان الله

                                                                 سبحان الله

این روزها مالکیتی متفاوت می طلبد دلم.

من برای درخت

و

درخت برای من.

آری،

زندگی باید در دست هایم جاری شود...

 


براده های یک ذهن:

قبل از عید باید صاحب یک نهال بشم

۹۳/۱۲/۱۴
یاس گل

درختکاری

نظرات  (۱۰)

حضرت رسول (ص) فرمود:
خداوند درخت را برای انسان آفرید، از اینرو او باید درخت را بکارد، آن را آبیاری کند و در حفظ آن بکوشد.

+سلام
پست قشنگی بود :)
فقط یک التماس دعا بگم ... الامان از درسای فردا ..
ایام فاطمیه تسلیت .. :((
پاسخ:
سلام سارا جان.ممنون
حتما.ان شاء الله موفق باشی همیشه
سلام
خیلی پست خوب و متفاوتی بود ! مخصوصا تصویرش :)
من که عاشق طبیعت و درخت ام خیلی !
راستی ایام فاطمیه تسلیت :(
پاسخ:
سلام زهرای عزیز.
منم دوست دارم درخت و گل و بلبل ... :)
ولی هنوز درخت ندارم که! :(
ایام بر شما هم تسلیت
۱۵ اسفند ۹۳ ، ۲۲:۴۰ رفتگر سیار محله شما


گر آیند به خشم این ببر های زرد غرجستان


یقینآ هیچ طاقت مانع عزمم نمی گردد


                                      اگر چه روز گار اکنون شبیه شام تاریک است


                                      مگو که کشتمندم خورشید عالم نمیگزدد


اگر یک جرقه از خشم آتش زا بپا خیزد


مگو که کوکبم مصباع در عالم نمیگردد


                                   اگر شرط است خونریزی به عصر صلح و آزادی


                                   کی میگوید که این ملت همه با هم نمیگردد


میاور خون ملت را بجوش ای دشمن جاهل


کنم باور که  دشمن بازبان آدم نمیگردد


                                 به اهل دل بگو رفتگر هزاره صلح میخواهد

                               که زخم از انتقام و خون بها مرهم نمیگردد

۱۶ اسفند ۹۳ ، ۱۰:۳۰ رفتگر سیار محله شما

من رفتگر سیار  محله شما هستم هر روز شما را می بینم ولی شما من را هر گز نمی بینید و نمی شناسید کار من تمیز کردن کثافتکاری ادمها است بدون این که از کسی انتظار داشته باشم . وقتی خوابید کارم را انجام می دهم و وقتی بیدارید نگاهتان می کنم .

سلام.خوبید شما؟ چند روز پیش شهید گمنام آوردند..به یاد شما و دوستان بودم..خیلی زیباست که برای یک دوستی که شاید هیچ وقت نبینیش یادش باشی و براش دعا کنید.انشاله که شما هم یاد ما باشید..التماس دعا دارم..به یادت هستم بانو
پاسخ:
سلام عزیز.من چقدر مدیونت هستم.خیییییلی ممنونم ازت.بله.دوستان وبلاگی من خیلی ماهن.حتی شاید از خیلی از دوستای حقیقی من بامرام تر باشن.ممنونتم عزیز.به یادتم

سلام یاسمن جان

خداقوت!

وبلاگ جدید مبارک!

مثل همیشه هم زیبا نوشته بودی به خصوص اونجا که میگی زیبا میشود اگر در ملکوت لحظه ها....

لحظه هات زیبا! بازهم خداقوت...

راستی وبلاگ جدیدت هم لینک شد :)
سلام یاسمن بانو
کافه کراسه رفتی؟عالیه اونجا
پاتوق کجاس؟من نرفتم آدرس بده
.....
امسال من یه درخت کاشتم:D
دست و جییییغ و هوووررراااا
پاسخ:
سلاااام.
من هنوز نرفتم کراسه.ولی تعریفش رو زیاد شنیدم.
پاطوق انقلاب،ابتدای جمالزاده شمالی،بعد چهارراه فرصت،نبش پروین،پلاک 199
اونجام خیلی خاصه.

این جمله آخرت عالی بود یعنی...دختر همسایه :)) چقدر دلم برا کلاه قرمزی تنگه
سلام
فک نمیکردم یه روز یه نفر واسه ی درخت دلنوشته بنویسه
نگرش جالب و متفاوتی بود ... احسنت
پاسخ:
واخعا؟ :)
دلم درخت میخواد.... :(
سلااااااااااام  خوااااااااااااااهر یااااااااااااسمن
ما بالاخره این وبلاگ شوما را یافتیم
اهم اهم ببخشیییییییید من چن وقتی نمیومدم نت نداشتم
تازه خبر داغان شدن وبت رو هم ریحانه جون بهم داد وگرنه ....
خب خوووووبی؟؟؟
ما رو یادت رفته هااااا
پست هات
منو
کشتههههههه
پاسخ:
سلام عزیزم.خوبی؟
الان دیگه نتت فعاله پس.خدا رو شکر...
اختیار داری.سر میزنم به زودی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">