مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

نه آنکه جهانگرد یاکه در سفر باشم،اما،
مسافرپیاده بخوانیدمرا،
که درجاده های تخیل ناگریز ذهن،محبوس مانده ام،
واین ها ورق پاره های همان زندان است

استفاده از مطالب با ذکر منبع و نام نویسنده بلامانع است

بایگانی
سه شنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۴۲ ق.ظ

خلیلی ها

هرگاه امّت من از انجام امر به معروف و نهى از منکر سرپیچى کنند و آن را به یکدیگر واگذار نمایند، گویا با خـداوند اعـلان جنگ داده اند  "رسول اکرم(ص)- کافی "

 

 

تو در انتهای مسیر ایستاده ای و مدام با سر انگشتان به رگ گردن اشاره می کنی.

به ماجرای آن روز،

به شهادت،

به امر به معروف،

به نهی از منکر ...

می بینی مرا،

که می بینم خطای خود،خطای دیگران،

و همواره سکوت در برابر این همه اتفاق.

تأسف وارانه سر تکان می دهی،رخ بر می گردانی،تا مگر آنکه آرام شوی.

تا که شاید این "من" به خود آیم.

و به یاد آورم واجبی را که تو از برای آن انقلاب کرده ای.

قرآن در دست،بالای سر،اتمام حجت می کنی:

وَلْتَکُن مِّنکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَى الْخَیْرِ وَیَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنکَرِ وَأُوْلَئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ

و  باید از میان شما گروهى [مردم را] به نیکى دعوت کنند و به کار شایسته وادارند و از زشتى بازدارند و آنان همان رستگارانند

 "آل عمران – 104"

تخریب می کند و آباد،این انذارها و بشارت های الهی،نفس ضعیف مرا.

باشد قبول.اما باید تو باشی.کنار من،کنار همه ما،که قرار است در تقویم،امروزمان را بنویسیم:"روز بازگشت خلیلی ها"

غیرتت را دوام!

ما را توان کشیدن نام تو بر دوش نیست اگر رهایمان کنی.

بخوان با ما،بخوان برای ما:

اللهم اجعلنا من الآمرین بالمعروف و العاملین به والناهین عن المنکر والتارکین له

حالا در این فضای مجازی آرام آرام صدای تو ست که بر گوش می رسد.

ابتدای خط ماییم،انتهای آن تو.

خنجر دشمن را ابایی نیست.

خلیلی ها آمدند.

...

با نام تو آغاز می کنیم

بسم الله الرحمن الرحیم


 

براده های یک ذهن:

سلام.قرار بر این بود که از امروز به همراه عده ای از دوستان امر به معروف و نهی از منکر را در فضای مجازی آغاز کنیم.اما چیزی که باعث شد در حال حاضر در این کار توقفی صورت بگیرد این بود که احساس کردیم نمیشود بدون هیچ گونه آموزش و مطالعه ای اقدام کرد و چه بسا با این کار بیشتر از اینکه قدمی در راه خیر برداشته باشیم بی اصول گام برداریم و اتفاقات ناخوشایندی در این راستا و به نام امر به معروف رخ دهد.به همین خاطر بعد از مشورت با یکی از اساتید تصمیم گرفته شد که در اینجا از دوستانی که علاقه مند به آموزش های اولیه این واجب هستند دعوت کنیم تا سریعا اعلام آمادگی کنند و در صورت رسیدن تعداد به حد نصاب کلاس ها برگزار شود.

لازم به ذکر است که در صورت فراهم شدن شرایط به امید خدا محل برگزاری این کلاس ها در دانشگاه آزاد اسلامی-واحد علوم دارویی(واقع در خیابان شریعتی تهران)خواهد بود.

منتظر نظرات دوستان هستیم.


نظرات  (۳۱)

سلام.
شرکت میکنم.
پاسخ:
1
۰۹ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۹:۵۷ دیوی(کلاه قرمزی)
خداحافظ عمو
شرکت نخواهم کرد
پاسخ:
2
آرامشی در چهره ات بود، آرامشی زیبا برادر ..
خون تو را دیدم که میریخت، نفرین به تیغ نا برابر ...

الهـــــی من بمیرم :((
خیلی از خودم خجالت کشیدم.. خدا کنه شهادت روزی ما هم بشه!


راستی آجی منم کلاسا رو میام، اسم منم بدین لدفن!
دانشگاتون پشت خونه مونه که! عه چقد نزدیک! خب از این به بعد یه سر به منم بزن دیگه آجی... راهی نیس که..یه 6-7 ساعت راهه فقط :) خخخخخخ

قلمت مستدام.. عالی بود بانو :)
پاسخ:
برای اون دسته از دوستان که ساکن شهرستان هستن،سعی میکنیم اگر همه چیز خوب پیش رفت وبلاگی بزنیم و آموزش ها رو نشر بدیم
جدی میگی؟؟؟
وای الهی من فداتشم خودم تهنا تهنا
ایشالا ک همه چیز خوب پیش میرههههه
پس من منتظرم..فقط آدرس وبو باز بی زحمت بده دیگه!
همه چی آرومه..من چقد خوشحالم!
سلام
مگه بدون من میشه؟
عایاااااااااا؟!!!!!

کاش منم اونجا بودم
پاسخ:
اگر کلاس ها تشکیل شه در وبلاگ گروهی حتما مطالب رو نشر میدیم
سلام علیکم
ان شاالله قسمت باشه و در تهران باشیم...
بندرو هم اضافه کنین
پاسخ:
3
۱۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۷:۳۷ گمنام(عاشق لبخند علی)

سلام

به نظر بنده اسم طرحتون رو بگذارید

اهل دعوت

دعوت به خیر مقدم بر امر بخ معروفه

دعوت نرم تره...

دلپذیر تره

بلا شک هم علی اهل دعوت بود

نه اینکه بگم امر به معروف نبود

دوستاش میگن تذکر میداد به جاهم تذکر میداد...


یکی از رفقاشم میگفت که علی وقتی میدید یکی یه پسر جوون یا یه پیرمرد یه اشتباهاتی داره یا به قول امروزی تیپش مذهبی نیست

میرفت اونقد تو دلش جا باز میکرد که باهم رفیق شنو  بتونه روش تاثیر بذاره

فک کنم علی اولش اهل دعوت میشد

و بعد از ااینا آمر به معروف

همون طورم که تو قران اومد

دعوت به خیر مقدم بر امر به معروفه

پاسخ:
سلام
حقیقت هنوز این اسم تایید نشده.
یعنی اسم نهایی در صورت برگزاری کلاس ها و به صورت توافقی انتخاب میشه.
از شما هم بابت پیشنهاد نام سپاسگزارم.
۱۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۷:۳۸ گمنام(عاشق لبخند علی)

منظور بنده اینهکه برای امر به معروف

باید اول اهل دعوت بود...

سلام، یا علی، خدا بخواد منم هستم 
پاسخ:
4
۱۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۲:۰۰ راضیه پالیزدار
شرکت میکنم
پاسخ:
5
سلام
اگه بودم حتما شرکت میکردم !
واقعا اجرت با خدا یاسمن جان :)
سلام
به روزم با ؛
قهرمان زندگی ام روزت مبارک+
من یک التماس دعای مخصوص دارم....

تعجیل در فرج حضرت حجت (عج) حذف حداقل یک گناه و خودسازی+جامعه سازی و صلوات !
سلامتی و طول عمر امام خامنه ای صلوات .

یازهـــــــــــــــرا

سلام

عیدتان مبارک

 عیدانه:

وَ قَالَ [ امیر المومنین  علی علیه السلام] عِنْدَ تَنَاهِى الشِّدَّةِ تَکُونُ الْفَرْجَةُ وَ عِنْدَ تَضَایُقِ حَلَقِ الْبَلَاءِ یَکُونُ الرَّخَاءُ .

و درود خدا بر او ، فرمود: چون سختى ها به نهایت رسد، گشایش پدید آید، و آن هنگام که حلقه هاى بلا تنگ گردد آسایش فرا رسد.

حکمت 351 نهج البلاغه

دیشب رسیدم پاریس
رفتم هتل
مسئولش ازم پرسید کجایی هستی؟
گفتم ایران...
گفت داعش؟؟؟
گفتم Noooo,اون عراق. آی ام ایرانین.
گفت اوووووه گلشیفته!!
گفتم Noooooooo,هموون دااااعش!!!
پاسخ:
هعی...چه کردیم با نام مقدس «جمهوری اسلامی ایران»
سلام.متاسفانه سه چهار ساعتی فاصله هست:)
انشاله که شما مطالب را به ما انتقال بدید..

"اگر یک نفر را به او وصل کردی یقینا  تو سردار یاری.."
پایدار باشید
موفق باشید ///

امر به معروف و نهی از منکر شرایط و مراحلی دارد ( فراموش نشود )
پاسخ:
بله.دقیقا برای یادگیری همون مراحل بایستی آموزش ببینیم
سلام میلاد امام علی رو بهتون تبریک می گم 
خیلی خوبه که برای امر به معروف ونهی ازمنکر برنامه دارین 

ممنون به وبم سر زدین 

وبلاگ جذابی دارین 
من که راهم وشهرم به شما دوره 
ان شالله وب بذارین استفاده کنیم 
پاسخ:
سلام
خواهش میکنم
سپاس از حسن نظر شما
ان شاء الله که کلاس ها تشکیل شه و شرمنده دوستان نشیم.
سلام لطف داری شما من چند بار سعی کردم لینکتان کنم ولی نشد:(
پاسخ:
بلاگفا اجازه نمیده بانو
مسئله ای نیست :)
سلام.اگر تداخل با کلاس ها نداشته باشه من و دوستمم هستیم.
پاسخ:

6و7

به روز شدم بالاخره....
سلام یاسمن جان .
ان االله  تشکیل بشه ، بسپار به خدا...
ممنون  . واقعا خوش به حالشون ...

منم خیلی ناراحتم خیلی از خودم و از همه ی آدم ها ...
اگه ما هدیه میدادیم الان 313 مرد بود ز میانمون  :(
آره حدس میزنم چی را میگی !
ان شاالله در عمل لبخند رضایت را حک کنیم بر لبان امام زمانه مون ...
یاسمن نمیدونم چم شده حوصله خودمم را هم ندارم و یه جورایی گنگ ام  حتی به سختی فضای مجازی فعالیت میکنم بیشتر کارم شده مطالعه تا بحث کردن ! چرا به خودمون نمی اییم !!؟ الکی نیست چندین قرن انتظار ...
کاش میشد کاری جدی کرد کاش ...
ممنون از نشر کلام امام خامنه ای ...
عالی بود یاسمن ... دو تا لینک عالی بود ...


پاسخ:
عجیب این روزها از خودم دلخورم...عجیب بانو
اره
ازکجا متوجه حضورم شدی ؟
پاسخ:
از عکس پروفایل
سلام یه دلنوشته جدید  برای حضرت مهدی عج نوشتم 
خوشحال میشم تشریف بیاری سر بزنی 
نظرتو زحمت بکشی بگی 
تخریب می کند و آباد،این انذارها و بشارت های الهی،نفس ضعیف مرا.

:(

+آموزش ها انجام نخواهد شد؟آیا؟
پاسخ:
متاسفانه تعداد کافی نبود
اما فکر دیگه ای دارم که ان شاء الله خبر میدم
یه کار راحت تر
مجازی باشه خیلی خوب میشه:)
۱۲ آذر ۹۴ ، ۱۵:۱۳ پآییــزک :]
من نمیتونم بیام :( میشه که اگه کلاس ها برگزار شد ، مطالبش رو برای من هم بفرستین .. ؟
پاسخ:
پاییزک
متاسفانه این طرح پیش نرفت :(
۱۲ آذر ۹۴ ، ۱۵:۱۳ پآییــزک :]
خیلی دوست دارم شرکت کنم ..
I really wish there were more arlcetis like this on the web.
۰۶ مرداد ۰۲ ، ۰۰:۲۵ شاگرد بنّا

این طرح به اجرا رسید؟

پاسخ:
مدت بسیار کوتاهی با دو سه نفر از دوستان به صورت ناشناس برای بعضی وبلاگ‌نویس‌ها پیام می‌ذاشتیم و اگر نکته‌ای به نظرمون می‌اومد مطرح می‌کردیم. اما اون دوره آموزشی برگزار نشد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">