مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

نه آنکه جهانگرد یاکه در سفر باشم،اما،
مسافرپیاده بخوانیدمرا،
که درجاده های تخیل ناگریز ذهن،محبوس مانده ام،
واین ها ورق پاره های همان زندان است

استفاده از مطالب با ذکر منبع و نام نویسنده بلامانع است

بایگانی
سه شنبه, ۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۲۶ ق.ظ

سیب سرخ

صبح، سردبیر چند فایل صوتی فرستاده بود. برایم خواب دیشبش را تعریف کرده بود.

گفته بود:

 

در آن خواب، با هم می رفتیم و مناظر را نگاه می کردیم.

من یک سیب زرد در کیفم داشتم. زیاد تازه نبود. پوستش کمی چروکیده بود.

به راهی رسیدیم که شاخسار درختی از دیوار به بیرون سر کشیده بود و سیب های بسیار سرخ و زیبایی از آن آویزان بود. من از خدا یکی از آن سیب ها را می خواستم. اما دستم نمی رسید. تو آمدی. دستت به سیب سرخ رسید. آن را چیدی و به من دادی. از داشتن آن سیب بی نهایت خوشحال بودم و از تو تشکر می کردم.

بعد با هم رفتیم سمت رودخانه ای پر آب.

رود چنان پر از ماهی رنگارنگ بود که انگار جا برای آن همه ماهی کم بود و ساحلی قرمز و ارغوانی داشت. نزدیک پل باغبادران بودیم.

 

سردبیر گفت تا دم صبح تو پشت چشم هایم بودی. این خواب را نشانه همدلی ات با مجله می دانم و به برکت در کارمان تعبیرش می کنم.

یاد شعر " و پیامی در راه" سهراب سپهری افتادم با صدای خسرو شکیبایی: سیب آوردم، سیب سرخ خورشید.

فکر کردم چه خوب که لااقل در خواب خیرم به کسی می رسد...

 

۰۲/۰۳/۰۲
یاس گل

نظرات  (۳)

آخی چه خواب زیبایی 

مشخصه با دل و جون کارت رو انجام میدی

حالا من هر وقت هر خوابی ببینم, داداشم شبیه خواب حضرت یوسف تعبیر می کنه😅 البته برای شوخی . مثلا اگه چنین خوابی میدیدم می گفت یک سال خشکسالی میشه. رودخونه ها تا یک سال آب ندارن

پاسخ:
😂 چه بامزه
حالا منم اولش داشتم فکر می کردم اون درختی که از دیوار اومده بود اینور و ما سیبش رو چیدیم صاحب داشته یا نداشته؟ 😐
بعد ترجیح دادم لذت ببرم از تجسم فضای خواب

هر خوابی ملکوتی داره.

بخشیدن چیزی به کسی یا سهل کردن کاری برای کسی، این ملکوت صفات خودته که در حقیقت برات ملکه است و داریش الحمدلله 🧡🌹

 

 

پاسخ:
🥹 اگر اینطور باشم که باید کلی خدا رو شاکر باشم
کاش باشم

خیر شما سال هاست به اهالی ادب می رسد. حداقل ۱۰ سالش را من در جریانم...

پاسخ:
با اینکه واقعا برای چنین ستایشی خیلی کوچیک هستم اما بی‌اندازه ممنونم از انرژی‌های مثبتتون. الهی صد برابرش به زندگی‌تون برگرده 🙏

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">