مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

مسافر پیاده

هـنـــوز در سـفـــرم

نه آنکه جهانگرد یاکه در سفر باشم،اما،
مسافرپیاده بخوانیدمرا،
که درجاده های تخیل ناگریز ذهن،محبوس مانده ام،
واین ها ورق پاره های همان زندان است

استفاده از مطالب با ذکر منبع و نام نویسنده بلامانع است

بایگانی
دوشنبه, ۷ اسفند ۱۴۰۲، ۰۸:۴۷ ب.ظ

بی‌راهنما

چهارشنبه هفته پیش پایان‌نامه‌ام را در ایرانداک گذاشتم و کد رهگیری را دریافت کردم. رفتم به سامانه گلستان تا ببینم برای ادامه کار چه باید بکنم. آنجا نوشته بود که باید فایل ورد و پی‌دی‌اف پایان‌نامه به اضافه پی‌دی‌اف صفحات منتخب، گواهی دفاع و کد رهگیری را در سامانه قرار دهم. نمی‌دانستم منظور از صفحات منتخب چیست. زنگ زدم آموزش دانشگاه. گفتند در این رابطه اطلاعی ندارند. به یکی از بچه‌ها که خواهرش در دانشگاه خودمان دفاع کرده بود پیام زدم تا از خواهرش جویا شود. پاسخی داد و بر همان اساس دو صفحه را جدا کردم. روز شنبه برای اطمینان به کتابخانه مرکزی زنگ زدم و گفتند صفحات منتخب، دو صفحه نیست و چند صفحه است که شامل صفحه اول و آخر پایان‌نامه، کاورپیج‌ها، فهرست مطالب و فهرست منابع می‌شود. نشستم و دوباره این‌ها را تنظیم کردم، ضمن آنکه متوجه شدم چکیده انگلیسی‌ام را در فایل پایان‌نامه نگذاشته‌ام. این‌طور شد که از نو مطالبِ قرارداده شده در ایرانداک را هم اصلاح کردم.

امروز دوباره به دانشگاه زنگ زدم تا ببینم آیا تا قبل از ارسال مطالب در گلستان لازم است منتظر فایل بخصوصی از سوی ایرانداک باشم یا نه. گفتند نه و اگر ایرانداک کارَت را پذیرش کرده است می‌توانی مطالب را بفرستی‌. من هم که هیچ راهنمایی نداشتم و آن یکی دانشجوی فارغ‌التحصیل هم جوابم را نداده بود همه مطالب را در گلستان گذاشتم و استاد راهنمایم آن را تایید کرد و به دست کارشناس تحصیلات تکمیلی رسید. درست در همین‌جا بود که فهمیدم عجب! من اصلا ایمیل یا پیامکی مبنی بر پذیرش از سوی ایرانداک دریافت نکرده‌ام! یعنی هنوز مجوز اینکه درخواست تحویل پایان‌نامه را در گلستان ثبت کنم نداشته‌ام.

حالا حالم خیلی گرفته است. چون می‌دانم فردا که تحصیلات تکمیلی دانشگاه درخواستم را ببیند و فایل‌ها را چک کند می‌بیند ایرانداک پذیرش نداده و در نتیجه کار تا زمان پذیرش عقب می‌افتد یا باید از اول شروع شود.

این وسط هم وقتی آمدم تا از حس و حالم با بچه‌های کلاسمان بگویم همدلی و بازخوردی ندیدم. مثل باقی روزهایی که نیازمند همراهی کلامی‌شان بودم و چون آن‌ها هنوز به مرحله‌ای که من به آن رسیده بودم نرسیده بودند واکنشی نداشتند و درکم نمی‌کردند.

با این حال می‌خواهم مراحلی را که خودم پشت سر گذاشته‌ام یک جا بنویسم. چون بالاخره آن‌ها هم پس از دفاع به مرحله ثبت مدرک در ایرانداک و گلستان می‌رسند و مطمئنم مثل خودم گیج خواهند شد و نیازمند این راهنمایی‌ها خواهند بود.

۰۲/۱۲/۰۷
یاس گل

نظرات  (۴)

خدا قوت حسابی

چقدر پیچیده😑

پاسخ:
ممنونم عزیزم
آره کاش لااقل یکی باشه که به آدم بگه این مرحله این شکلیه اون مرحله اون شکلیه تا ساده‌تر بگذره

هی مادر... آره کاش.

۰۸ اسفند ۰۲ ، ۰۳:۲۲ حاج‌خانوم ⠀

سلام 

پووووووف، چقده پیچیده! خدا قوت

پاسخ:
سلام عزیزم
همین‌طوره 🥲
ممنونم ازت

ثبت ناممو که توی پیام نور انجام دادم.. کرونا هم بود ..هیچ کس هیچی نگفت. آبان ماه فهمیدم پروسه‌ی ترم به چه شکله. کلاس ها کجا برگزار شدن، اساتید کیا بودن و تکالیف چیا!

به غیر از درس و دانشگاه بازم خیلی چیزا برام مبهمن. مثلا ایده ی کسب و کار سال هاست یه گوشه فکرمه ولی حتی نمی‌دونم باید کجا برم و چی بپرسم و از کجا شروع کنم!

پاسخ:
می‌دونی این‌طور وقت‌ها چه حسی دارم؟ مثل اینه که می‌خوای از یه رودخانه خروشان عبور کنی و می‌دونی قبل تو هم خیلی‌ها رد شدن اما کسی نیومده روی یه تابلو بنویسه که کجا عمق رودخونه زیاده یا مثلا از روی کدوم تخته سنگ بپری که ایمن‌تر برسی و ... . اینه که مجبوری خودت بری جلو و تجربه‌اش کنی و این سخته.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">